به گزارش خبرنگار ایرنا سرتیپ دوم 'قاسم رضائی' روز یکشنبه در آئین تکریم و تودیع فرمانده مرزبانی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: سرمایه گذاری در این مناطق زمینه های اشتغال و توسعه استانهای مرزی و محروم را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: این امنیت در همه مرزهای کشور و از جمله جنوب شرقی فراهم است.
فرمانده مرزبانی همچنین به امنیت مرزهای گلستان اشاره کرد و گفت: ارتباط خوب با کشور همسایه و مرزنشینانی که حافظ مرز هستند باعث شده که استان هیچ دغدغه ای در این زمینه نداشته باشد.
سرتیپ رضائی ادامه داد: عقبه مرزهای کشور، مرزنشینان هستند که بخشی از آنان در قالب گردان های عاشورا سازماندهی شده اند و تعدادی نیز به عنوان مرزیار با ما همکاری دارند.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به 110 شهید مرزبانی گلستان تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که مساله دفاع از کیان و وطن در دورترین نقاط کشور ریشه دوانده و شکست ناپذیری مرزنشینان را به اثبات می رساند.
وی در خصوص دریای خزر نیز گفت: با همکاری وزارت کشور رایزنی با کشورهای همسایه خزر آغاز شده و در سال جدید مساله مرز در این حوزه حل خواهد شد.
فرمانده مرزبانی کشور اضافه کرد: از سوی دیگر برای مرزبانی در گلستان تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا نیازهای این بخش ترمیم و بهبود یابد.
به گزارش ایرنا علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز با تاکید بر تقویت نیروهای مسلح کشور به خصوص در مرزها گفت: ظرفیت جمهوری اسلامی در این بخش بی بدیل است و نیروهای مسلح با تمام قوا و قدرت حافظ مرزهای کشور هستند.
سرتیپ دوم علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت: این استان به لحاظ شاخصه های امنیت با وجود حضور اقوام مختلف در بهترین سطح قرار دارد و وحدت و انسجام مردم گلستان الگوی کشور است.
در این آئین از خدمات هشت ساله سرهنگ 'ولی الله رضائی نژاد' قدردانی و سرهنگ 'حسین دهکی' به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان گلستان معرفی شد.
گلستان 438 کیلومتر مرز خشکی و آبی دارد که 90 کیلومتر آن آبی است، این استان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.