به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار عصر شنبه در بازدید از گمرک و پایانه مرزی اینچه برون گنبدکاووس افزود: جمهوری اسلامی همواره آمادگی خود را برای توسعه این روابط اعلام کرده است.
وی با اشاره به راه اندازی خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در چند سال گذشته افزود: این خط ریلی با هدف توسعه ارتباطات اقتصادی و مسافری راه اندازی شده و باید از این ظرفیت ایجاد شده، بیشترین استفاده به عمل آید.
طیار با خوب ارزیابی کردن فعالیت گمرکات گلستان در سال های اخیر اضافه کرد: گمرک و راه آهن اینچه برون ظرفیت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری ایران با کشورهای آسیای مرکزی است.
وی تصریح کرد: مهمترین تاثیر توسعه ارتباطات تجاری و مسافری با کشورهای آسیای مرکزی ایجاد اشتغال برای مرزنشینان گلستان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از پایان بررسی لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون در این کمیسیون خبر داد و گفت: این لایحه و هفت لایحه دیگر اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت سال 97 درصحن علنی مجلس مطرح می شود.
طیار ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون شاهد رشد و جهش اقتصادی در گلستان و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان باشیم.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و گمرک اینچه برون به عنوان تنها مرز زمینی این استان با کشورهای آسیای مرکزی در بخش مرزی داشلی برون در 80 کیلومتری شمال گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.