سیدابراهیم حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مواد لبنی، خوراک آماده طیور، پلی استایرن، میلگرد، نئوپان، ید و قطعات سوله از مهمترین کالاهای صادراتی این استان در سال جاری بوده است.
وی افزود: کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، رومانی، روسیه، ترکیه، ازبکستان، هند و چین از مهمترین کشورهای مقصد صادرات از گمرکات گلستان بوده اند.
حسینی اضافه کرد: در این مدت 50 هزار تن کالا به ارزش تقریبی 37 میلیون دلار نیز از طریق گمرکات گلستان وارد کشور شده است.
وی، قطعات خط تولید، دانه آفتابگردان، برنج، دستگاه های استخراج یا تهیه روغن های نباتی، کلر و پتاسیم را از مهمترین کالاهای وارداتی ذکر کرد و گفت: چین، قزاقستان، آلمان، روسیه، ترکیه، پاکستان، ایتالیا و هند از مهمترین کشور ها مبدا واردات بوده اند.
مدیرکل گمرکات گلستان همچنین از ترانزیت 26 هزار تن کالا از طریق گمرکات این استان در سال جاری خبر داد و افزود : ارزش این کالاها 136 میلیون دلار بوده که 34 درصد بیشتر از سال قبل است.
حسینی درخصوص صادرات تجارت چمدانی از گمرکات گلستان نیز گفت: درسال جاری مجموعا 1300 تن کالا به ارزش چهار میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی صادرات داشته ایم که 62 درصد بیشتر از سال قبل می باشد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود 133 هزار مسافر از مبادی مرزی گلستان ورود و خروج داشته اند.
حسینی اضافه کرد: در این مدت تعداد 774 دستگاه کارنه تیر با وزن 17 هزار تن از گمرکات گلستان وارد یا خارج شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و گمرک اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی استان گلستان در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان در 80 کیلومتری شمال گنبدکاووس در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.