عبدالرضا دادبود روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این المان ها شامل معرفی اقوام ساکن این منطقه، نمادهای بهاری، معرفی شهر گرگان و آداب و رسوم سنتی قومیت های مختلف است.
وی؛ تعداد نمادهای نوروز سال گذشته را حدود 30 مورد اعلام کرد.
شهردار گرگان همچنین گفت که امسال حدود 30 مکان شهر با گل آرایی و طرح ها و نمادهایی با گل آماده سازی می شود که در قالب تابلو گل، اتوبوس گل، چتری با گل، کره زمین و ساعت تحویل سال است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای 21 برنامه فرهنگی ورزشی در ایام نوروز در سطح شهر اضافه کرد: بخشی از این برنامه ها شامل ها ایستگاه نوروزی استقبال از بهار با اجرای برنامه های متنوع و کاروان شادی، دیدار با خانواده‌ همکاران متوفی شهرداری، جشنواره نوروز خوانی با حضور اقوام مختلف ساکن در گرگان و اجرای آداب و رسوم بومی و محلی خواهد بود.
به گفته وی؛ جشن استقبال از بهار در محلات، سوار کاری تفریحی، جشن آزاد سازی ماهی‌ های قرمز، اجرای ورزش‌ های ملی، محلی و بومی، برگزاری کارگاه آموزشی سوارکاری و اجرای برنامه باستانی ویژه شهروندان و مهمانان از دیگر بربرنامه ها است.
دادبود این برنامه ها را درراستای معرفی جاذبه ‌ها و ظرفیت‌ های گردشگری شهر گرگان و شناساندن آداب و سنن اقوام مختلف بیان کرد.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان از مناطق گردشگرپذیر شمال کشور است، این شهرستان افزون بر 500 هزار نفر جمعیت دارد.
3014
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.