به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس با حضور تعداد کثیری از علاقه مندان به این ورزش در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد و در آن 63 راس اسب در هفت دور مختلف به مسافت های 1200، 1600 و 2200 متر با هم به رقابت پرداختند.
دور اول مخصوص اسب های ترکمن سه و چهار ساله 8 تا 14 امتیاز بود که اسب آهوجه توانست زودتر از خط پایان بگذرد و به عنوان قهرمانی دست یابد و اسب های آردین رهسپار و فولاد سنجر هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
اسب های دوخون و سه و چهار ساله 24 تا 34 امتیاز در دور دوم با هم رقابت کردند که در سایه حادثه ای تلخ برای سه چابکسوار، در نهایت دومنیک به عنوان اسب قهرمان توانست زودتر از دیگر مدعیان به خط پایان برسد و اسب های برند و آگتروس به ترتیب مقام دوم و سومی را از آن خود کردند.
در حادثه تلخ دور دوم و در کش و قوس سبقت چابکسواران از هم، جواد آچاک، نادر صالح پور و کمال دلیجه از اسب های خود سرنگون شدند که با رسیدگی فوری تیم پزشکی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.
در حادثه تلخ دور دوم یک اسب هم از دچار قطع شدگی مچ پا شد که سرانجام با صلاح دید دامپزشک میدان ، اسب معدوم شد.
در دور سوم اسب های دوخون سه تا چهار ساله هندیکاپ شرکت کردند که اسب شه راد با پیشی گرفتن از دیگر رقبا توانست عنوان اسب برتر این دور را کسب کند و اسب های بازنوش قره بولاغ و مهگل هم عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت اسب های دوخون سه ساله 8 تا 14 امتیاز در دور چهارم برگزار شد که در پایان اسب کلیپر مقام اول را کسب کرد و اسب های اوکی ناز و بای گال هم به ترتیب در مقام های دوم و سوم جای گرفتند.
مشتاقان ورزش اسبدوانی در دور پنجم شاهد رقابت اسب های دوخون دو ساله 24 تا 32 امتیاز بودند که اسب اوسین بولت با فاصله زیاد از دیگر رقبا به عنوان قهرمانی رسید، اسب آل مرد شد و شوالیه هم به عنوان سومی بسنده کرد.
رقابت کورس ششم بین اسب های تروبرد دو ساله در کورس ویژه برگزار شد که طلادار مقام اول و اسب های اکسل هج و ارس عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.
دور هفتم و پایانی هفته سی و ششم با حضور اسب های تروبرد سه ساله در کورس ویژه برگزار شد که در نهایت گلی اسب برتر این دور توانست زودتر از بقیه از خط پایان بگذرد و به دنبال او اسب های نجیب خان و لیدی هج به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
در پایان این مسابقات مبلغ یک میلیارد و 933 میلیون و پانصد هزار ریال به عنوان جایزه به همراه جام قهرمانی به صاحبان اسب های برتر تعلق گرفت.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.