هومن هادیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رقم سرمایه گذاری سال جاری در بخش معدن استان نسبت به سال گذشته از280 درصد رشد برخوردار است.
به گفته وی؛ مجموع سرمایه گذاری انجام شده در حوزه معادن استان گلستان 260 میلیارد ریال است.
وی در خصوص وضعیت بهره برداری از معادن و ایجاد اشتغال آن افزود: یکهزار و 700 نفر در قالب اجرایی شدن 56 پروانه بهره داری در بخش معادن استان فعال هستند.
هادیان اضافه کرد: امسال 100 فرصت شغلی جدید در بخش بهره برداری از معادن استان فراهم شد که نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی دارد.
وی همچنین مجوزهای صادر شده در حوزه معادن استان را در سال جاری شامل 25 فقره در برداشت موقت شامل شن، ماسه و خاک رس، چهار فقره در بخش پروانه اکتشاف و یک صدور گواهینامه کشف برشمرد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، طولانی شدن پاسخ به استعلام توسط دستگاه های مرتبط، زمان بر بودن اعطای وام ایمنی و آماده سازی و تاخیر در پرداخت بدهی از سوی خریداران در بخش استخراج ذغالسنگ، نیاز به سرمایه گذاری کلان و هزینه بر بودن حفاری و مشکل در خروجی پساب در حوزه استخراج یُد و تک بُعدی بودن استفاده از صدف کوهی را از جمله مشکلات در حوزه سرمایه گذاری رونق معادن استان بیان کرد.
به گزارش ایرنا حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان پیش از این گفته بود که معادن یُد در حوزه دو شهرستان آق قلا و گنبدکاووس واقع بوده و تاکنون سه پروانه بهره برداری و 12 پروانه اکتشاف در این حوزه صادر شده است.
به گفته وی؛ این معادن با اشتغال 360 نفر در 11 ماه امسال 350 تن تولید داشته اند.
استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد، شغل عمده جمعیت یک میلیون و869 هزار نفری ساکن در این خطه و بویژه روستاییان؛ کشاورزی است.
هم اینک 56 معدن گلستان در حال بهره برداری است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.