الیاس هیوه چی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این صیاد عصر جمعه وارد دریای خزر شده بود و روز یکشنبه قایق بدون سرنشین او توسط ماهیگیران محلی مشاهده و جستجوی اهالی منطقه در آب های پیرامونی جزیره آشوراده آغاز و پیکر او امروز در تور ماهیگیران پیدا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی این ماهیگیر ساکن خیابان ساحل بندرترکمن بوده و به تنهایی به کومه صیادی خود در آشوراده رفته بود.
به گزارش ایرنا در هفته گذشته نیز براثر واژگونی قایق ماهیگیران به سبب تند باد دریایی خزر 2صیاد گلستانی جان خود را از دست دادند.
با وجود تکرار این اتفاقات ناگوار همچنان شهرهای ساحلی بندرترکمن، گمیشان و بندرگز در غرب استان گلستان از داشتن پایگاه امداد و نجات دریایی بی بهره هستند و در این مناطق تنها پایگاه ها و کمپ های امداد و نجات هلال احمردر ساحل مستقر است.
در همین پیوند چندی قبل معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تعداد قایق های متعلق به ماهیگیران استان در دریای خزر را 2 هزار فروند اعلام کرد که بیشتر آنها در اختیار صیادان غیرمجاز بوده و با توجه به مشکلات اشتغال نظارت لازم بر فعالیت آنها نمی شود تا در شرایط بد آب و هوایی وارد دریا نشوند.
بندرترکمن با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در مجاورت دریای خزر واقع بوده و شغل اکثر مردم ماهیگیری است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.