به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محمود علی فر روز دوشنبه در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس افزود: کشفیات امسال مواد مخدر در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 18 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان در اجرای ماموریت های مقابله ای با قاچاق و استعمال مواد مخدر موفق به دستگیری یک هزار و 858 نفر شدند که بیانگر افزایش 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس افزود: از این تعداد 987 نفر از خرده فروشان مواد مخدر و 871 نفر نیز معتادان بودند.
سرهنگ علی فر اجرای 139 مرحله طرح مقابله با مواد مخدر و انهدام 15 باند قاچاق مواد مخدر را از دیگر عملکردهای انتظامی گنبدکاووس برای مقابله با عرضه و مصرف مواد مخدر در جامعه ذکر کرد و گفت: افزایش 20 درصدی در اجرای طرح های مقابله ای و 66 درصدی در انهدام باندهای توزیع مواد مخدر حاصل این عملکرد است.
در این نشست که آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس بود، فرماندار ویژه شهرستان نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری 13 نشست این شورا در سالجاری، عملکرد این شورا را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: بایستی از تجربیات کسب شده در سالجاری برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه ها استفاده کرد.
عبدالقدیر کریمی با اشاره به در دست تدوین بودن سند جامع پیشگیری، فرهنگی و آموزشی گفت: این سند باید به عنوان نقشه راه در آینده مورد توجه باشد.
وی با اشاره به فرارسیدن سال نو، بر ضرورت جمع آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر گنبدکاووس که عمدتا معتادین به مواد مخدر هستند تاکید کرد و گفت: کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بایستی با استفاده از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهرستان، بویژ در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به اجرای طرح های پیشگیرانه از اعتیاد و آگاهی بخشی به جامعه اقدام کند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به برگزاری راهپیمایی همگانی در یازدهم اسفند امسال در گنبدکاووس و تقدیر از حضور گسترده مردم منطقه در آن، این راهپیمایی را یکی از موفقترین برنامه ها در نوع خود در این شهرستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست برخی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با ارائه گزارش اقدامات انجام شده در سالجاری به تشریح نظرات خود در زمینه اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکردها در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص پرداختند.
در پایان این جلسه از مسن ترین شرکت کننده در راهپیمایی همگانی گنبدکاووس که 80 سال سن داشت، تقدیر و یک دستگاه دوچرخه به وی اهدا شد.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.