به گزارش خبرنگارایرنا، در این مراسم که روز جمعه با شرکت جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و حضور گسترده خانواده ها در سالن اجتماعات اداره ارشاداسلامی برگزار شد، جهیزیه 50 نوعروس این شهرستان به ارزش یک میلیارد ریال از سوی سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه ها اهدا شد.
دراین مراسم فرماندار کلاله در سخنانی با تبریک سالروز میلاد مبارک حضرت فاطمه (س)، اظهارکرد: ویژگی های نمونه خانه داری، همسرداری، تربیت فرزندان واحترام به پدر در زندگی شخصی و اجتماعی حضرت فاطمه(س) موج می زند.
محمد حمیدی افزود: اخلاق و رفتار شخصی و اجتماعی دخت نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی امروز خانواده ها بایستی به عنوان الگو مورد توجه باید قرار گیرد با این کار، مطمئنا آمار اختلافات خانوادگی و طلاق که از آسیب های شخصی واجتماعی خانواده هاست، کاهش خواهد یافت.
فرماندار کلاله با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به جایگاه خانواده ها توجه خاصی دارد، افزود : دولت در جهت ارتقای جایگاه بانوان در جامعه طرح ها و برنامه های مفصلی را به اجرا گذاشته است که اشتغال بخصوص در روستاها از جمله آنهاست.
وی گفت: در راستای اشتغال خانه محور بخصوص در عرصه صنایع دستی، تسهیلات ویژه ای اختصاص یافته است که از این طریق ظرفیت و توانمندی بانوان مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.
حمیدی خاطرنشان کرد: به منظور اختصاص سالن و امکانات ورزشی ویژه بانوان در شهرها و روستاهای شهرستان کلاله برنامه ریزی شده و در جهت اجرای این طرح ها پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
وی ایجاد نشاط سالم و ارائه آموزش در خانواده ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امروز بروز آسیب های اجتماعی از چالش های اساسی خانواده ها وجامعه ماست که باید با برخورداری از ظرفیت های موجود در جهت کاهش این آسیب ها ، تلاش و همکاری لازم را داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که با اجرای چند برنامه فرهنگی هنری و تقدیر از بانوان فعال دستگاه های اجرایی همراه بود، هریک از زوج های جوان به میمنت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر نهال غرس کردند.
همچنین به همین مناسبت فرماندار و مسئولان دستگاههای اجرایی با حضور در گلزار شهدای کلاله ،با قرائت فاتحه، مزار مادران شهدا را غبارروبی کردند.
شهرستان کلاله با افزون بر130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.