صفر سیجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری درسال جاری مجموعا 501 پرونده را در محاکم قضایی مورد پیگیری قرار داده که 87 فقره آن منجر به صدور حکم جزای نقدی به مبلغ تقریبی 480 میلیون ریال شده است.
وی با اشاره به عملکرد این اداره درحوزه مراتع و احیای آن گفت: تولید و پرورش 830 هزار اصله نهال بوته ای گلدانی از گونه های 'آتریپلکس کانی سنس، لنتی فورمیس، هالیموس، لئو کو کلادا، آگروپایرون النگاتوم، قره داغ و سمر' در نهالستان 'چپرقویمه' از مهمترین اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس درسال جاری بوده است.
سیجانی اضافه کرد: تولید و پرورش این مقدار نهال با هدف بیابان زدایی صورت گرفته و در همین راستا نهال های تولیدی درسطح 1200هکتار از مراتع روستاهای پشه لر، قره دونگ و داشلی برون غرس شدند.
وی، اجرای طرح اصلاح و احیای مراتع در عرصه های خلع ید شده با عملیات فاروزنی (ایجاد شیار) توام با بذرپاشی در سطح 1800 هکتار، اجرای پروژه ذخیره نزولات و جمع آوری آب باران در سطح 500 هکتار، برگزاری 15 دوره کلاس آموزشی و ترویجی برای مجریان و بهره برداران مراتع و کاشت گونه های علف برنجی در ایستگاه چپرقویمه را از دیگر فعالیت های این اداره در سال جاری برشمرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس با تبریک هفته منابع طبیعی (15 تا 22 اسفند) گفت: دراین هفته افزون بر 65 هزار اصله نهال که پنج هزار اصله آن نهال مثمر بوده، به صورت رایگان بین شهروندان، شوراها و دهیاران روستایی، مدارس، ادارات و نهادها توزیع شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و 330 هزار هکتار مرتع دارد.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.