مهدی قره قاش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای آگاه سازی جامعه و بویژه نوجوانان که از خطرات استفاده از مواد منفجره آگاه نیستند، اجرای برنامه های آموزشی در سطح مدارس در دستور کار است.
وی اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی شده که با برگزاری کارگاه های آموزشی در خانه های فرهنگ با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، شرکت کنندگان نسبت به خطرات و آسیب های ناشی از بی احتیاطی در برگزاری این مراسم آگاه باشد.
رییس آتش نشانی گرگان نوان کرد: اقدامات پیشگیرانه دیگری از قبیل نصب بنر و چاپ و توزیع بروشور نیز انجام شده و این کار همچنان ادامه دارد، تا شاهد حادثه ای در چهارشنبه سوری نباشیم.
قره قاش با تاکید بر ضرورت حذف مواد محترقه و منفجره در برپایی چهارشنبه سوری به عنوان یک سنت و آئین دیرینه که در واقع فرصتی برای پیوند بیشتر مهر و دوستی ایرانیان است، افزود: خانواده ها در برپایی این مراسم سنتی در کنار فرزندان بوده و به آنان برای برگزاری صحیح و بی خطر این آئین کمک کنند.
وی همچنین توصیه کرد که خانواده ها نسبت به برپا کردن آتش با شعله کم و استفاده از لوازم خشک دقت داشته باشند و مواد اشتعال زا مانند نفت و بنزین را از اطراف آتش دور نگه دارند تا خطری سلامت آنان را تهدید نکند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان همچنین تصریح کرد: تمامی نیروها و تجهیزات آتش نشانی برای مقابله با هرگونه حادثه در آماده باش خواهند بود.
قره قاش یادآور شد: سال گذشته 29 عملیات اطفاء حریق و بقایای بازمانده از آتش چهارشنبه سوری در سطح شهر گرگان انجام شد که نسبت به سال ما قبل آن کاهش چشمگیری داشت و تنها یک مورد سوختگی سطحی روی داد که مصدوم به بیمارستان منتقل شد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.