به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رزاقی رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در جلسه ستاد نوروزی شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای برپایی دهکده گردشگری در این شهرستان افزود: براساس بازدیدها و نظرات کارشناسی، محل برپایی دهکده گردشگری به مناسبت ایام نوروز مشخص شده و این دهکده قرار است جنب میدان جمهوری به عنوان پر رفت و آمدترین نقطه این شهر برپا شود.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آزادشهر در ادامه افزود: دهکده گردشگری شامل چندین غرفه در راستای عرضه محصولات منطقه ای نظیر صنایع دستی، غذاهای محلی ، محصولات فرهنگی و لباس های محلی است.
رزاقی در ادامه گفت: سال گذشته دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس مبادرت به برپایی نوروزگاه کرده بودند که طبق تصمیم مدیران استانی در ایام نوروز پیش رو، 14 شهرستان استان گلستان در راستای معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری، بازی های بومی محلی ، آداب و رسوم خاص ،موسیقی سنتی ، گویش ها و دیگر توانمندی های منطقه خود اقدام به ایجاد نوروزگاه می نمایند.
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی، تصمیم به راه اندازی یک نرم افزار موبایلی گرفته شده است که براساس آن خدماتی چون راهنمایی مسیرها، نقاط گردشگر پذیر، جاذبه های دیدنی و تفرجگاه ها و انواع مراکز خدماتی و در اختیار مسافران قرار می گیرد.
وی در خصوص وضعیت پارک ها و تفرجگاه های شهرستان ابرازکرد: شهرداران آزادشهر، نگین شهر و نوده خاندوز بایستی نسبت به ساماندهی سرویس های بهداشتی و نمازخانه های مراکز تفریحی اهتمام ورزند زیرا به دلیل حجم بالای مسافرانی که از این منطقه به عنوان گذرگاه اصلی استان گلستان گذر می کنند، می بایست اسباب رفاه گردشگران نوروزی را فراهم کنیم.
در ابن نشست طیبه رجنی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر نیز با اشاره به توانمندی هنرمندان این شهرستان عنوان کرد: درخصوص فعالیت های زیباسازی نظیر طراحی المان های ورودی شهر و یا طراحی فضای شهری مناسب با نوروز ،ادارات مرتبز بایستی از توانمندی هنرمندان بومی استفاده کرده و باعث دلگرمی و شکوفایی استعدادهای منطقه شوند.
ایرج منصوری نماینده جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان نیز گفت: برای رفاه حال مسافران و خدمت به گردشگران نوروزی در کمترین زمان، جمعیت هلال احمر پست ثابتی را مقابل پلیس راه رامیان برپا می کند و دو پایگاه راهنمای مسافران نیز از 28 اسفند تا 14 فروردین در میدان جمهوری شهر آزادشهر و دیگری در شهر خان ببین مستقر می شود.
منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر دو پایگاه دائمی در منطقه شش آب رامیان و خوش ییلاق آزادشهر دارد که در طول سال وظیفه امداد رسانی به مسافران جاده ای را برعهده دارد.
شهرستان آزادشهر با جمعیت 90 هزار نفر متشکل از سه شهر آزادشهر، نوده خاندوز و نگین شهر در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.