فرج الله رزاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی کلاس های درس پیش بینی شده از نوع 'الف' با امکانات اولیه زندگی شامل یخچال، تلویزیون، فرش، بخاری، اجاق گاز، پتو و لوازم آشپزی می باشد.
وی گفت: علاوه بر مدارس، تعداد 19 سوئیت در مجموعه خانه معلم گنبدکاووس نیز برای اسکان مسافران نوروزی با اولویت فرهنگیان پیش بینی شده است.
رزاقی اضافه کرد: تعرفه اسکان مسافران نوروزی با اولویت فرهنگیان براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش با تعرفه های نوروز 96 اجرا می شود که اتاق های گروه الف هر شبانه روز 245 هزار ریال تا ظرفیت پنج نفر می باشد.
به گفته وی، تعرفه مدارس طرح اسکان برای مسافران غیر فرهنگی دو برابر تعرفه اعلام شده است.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز 96 حدود 4500 نفر در مدارس طرح اسکان این شهرستان که از مدارس نوساز هستند، اسکان یافته بودند.
شهرستان گنبدکاووس که براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال نود و پنج، 18 درصد جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان را دارد، درشرق این استان واقع است.
این شهرستان مرزی با تنوع اقوام، دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی از جمله بلندترین برج آجری جهان، بازارچه مرزی، سه تالاب بین المللی، امامزاده یحیی بن زید (ع)، شهر باستانی جرجان، مجموعه سوارکاری، دشت ها و مراتع سرسبز، دریاچه مصنوعی، موزه فرش و بازارچه مشهور به روس بازار است و هرساله میزبان صدها هزار مسافر و گردشگر درایام تعطیلات نوروزی می باشد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.