ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزازی جمهوری اسلامی اظهار کرد: توزیع این گونه های درختی از اوایل فصل زمستان آغاز شده است.
به گفته وی؛ آخرین مرحله توزیع این نهال ها در مصلی های سراسر استان درهفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند) انجام می شود و به نمازگزاران نهال اهدا خواهد شد.
وی؛ برپایی نمایشگاه هفته منابع طبیعی در خانه طبیعت واقع در ناهارخوران گرگان با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، جهادکشاورزی، شهرداری، تشکل های مردم نهاد، تولید کنندگان نهال، آموزش و پرورش، آب منطقه ای و محیط زیست به مدت یک هفته، تحویل 44 دستگاه موتورسیکلت اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی، رژه موتوری نیروهای منابع طبیعی، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، نهالکاری در حاشیه جاده ها را از دیگر فعالیت ها در هفته منابع طبیعی برشمرد.
اراضی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و 397 هزار و 244 هکتاراست، این استان 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، حدود 460 هزار هکتار در آستانه بیابانی شدن، 20 هزار هکتار زمین های ساحلی و 62 هزار هکتار زمین های مستحدث و موات دارد.
در گلستان طبق سرشماری نقوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا سکونت دارند و بیشتر آنان بویژه در روستاها از طریق کشاورزی و دامپرری تامین معاش می کنند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.