به گزارش خبرنگار ایرنا نورمحمد تربتی نژاد روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: جذب سرمایه ‌گذار، کوتاه کردن فرایند دریافت مجوز، آماده کردن فضای کسب و کار و نیازسنجی استان در خصوص حوزه های سرمایه گذاری از مواردی است که مدیران ارشد باید پیگیری جدی آن باشند.
وی اضافه کرد: البته تنها منابع استان توان رفع معضل بیکاری را ندارد و نیاز است که سرمایه گذارانی از دیگر مناطق جذب شوند و در عین حال مشکلات زیرساخت ها در استان رفع شود.

* اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای حمایت از کشاورزی
این نماینده مجلس گفت: مجلس در حوزه کشاورزی طرح ‌ها و برنامه‌ های خوبی در راستای رونق این بخش و حمایت از کشاورزان، روستائیان و تولیدکنندگان در نظر گرفته است.
تربتی نژاد افزود: در این پیوند 1.5 میلیارد دلار برای حمایت از بخش کشاورزی تخصیص یافته که نیاز است مسئولان استانی در راستای جذب آن برای حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا و دیگر شهرهای استان گلستان اقدام کنند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر معافیت ‌های مالیاتی کشاورزی در حوزه دریافت تسهیلات باید در استان پیگیری شود.
نماینده گرگان و آق قلا یادآور شد: در زمینه آب شرب استان وضعیت مساعدی ندارد و با فرهنگ سازی و ترویج الگوی صحیح مصرف آب در بخش خانگی و کشاورزی باید به سمت اجرای طرح‌ های نوین در این حوزه قدم برداریم.

* احیای پتروشیمی گلستان نیازمند جذب سرمایه گذار
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساله پتروشیمی گلستان و اینکه شاید بتوان کاربری اولیه آن را تغییر داد، اضافه کرد: احیای این پروژه که بیش از 94 هزار نفر از مردم استان سهامدار آن بوده نیازمند حضور سرمایه ‌گذار بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: این طرح امروز برای اجرا و تکمیل 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گزارش ایرنا کلنگ اجرای مجتمع پتروشیمی استان گلستان حدود 10 سال قبل به زمین زده شد اما پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد.
به گفته وی؛ هم اکنون احداث راه آهن گرگان - مشهد و گرگان- شاهرود، اجرای طرح‌ های تامین آب شرب و افزایش منابع آبی، احیای قنات ‌ها و اجرای سیستم های آب شیرین کن در دستور کار و پیگیری بوده که امید داریم بخشی از این طرح ها به اجرا گذاشته شود.

* کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی در گلستان
تربتی نژاد گفت: امروز بیمارستان های استان گلستان برای خدمت رسانی مطلوب 2 هزار تخت کمبود دارند و این درحالی بوده که افزایش هر تخت بیمارستانی زمینه اشتغال مستقیم سه نفر را فراهم می کند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.