حسین کاویانی کتولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: با این اعتبار، سه هزار و 500 دستگاه تراکتور، یکهزار و 470 دستگاه دنباله بند و 200 دستگاه کمباین خریداری و به بخش کشاورزی استان افزوده شد.
وی، هدف از پرداخت این اعتبارات را ارتقای توان فنی بخش کشاورزی استان بیان کرد و افزود: پرداخت وام به متقاضیان بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان با ایجاد خط اعتباری همچنان ادامه دارد و کشاوزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی محل سکونت خود نسبت به طی مراحل اداری دریافت تسهیلات اقدام کنند.
رییس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امسال 630 میلیارد ریال تسهیلات برای تقویت بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافته است.
عیدمحمد فاروقی افزود: اولویت بندی تقویت و توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان مشخص و به شهرستان های تابعه در پرداخت وام اعلام شده است.
وی اضافه کرد: این اولویت شامل خرید کمباین، تجهیزات و ماشین های زراعت کلزا و چغندرقند، ساقه خردکن زراعی و باغی، خاک ورزهای حفاظتی، کارنده های حفاطتی به ویژه در کشت مستقیم، فناوری نوین، سمپاش بوم بلند بالای 12 متر، ادوات و تجهیزات محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی و زیربخش های دام و آبزیان است.
به گزارش ایرنا سال قبل جهاد کشاورزی گلستان علاوه بر کسب رتبه دوم کشور در جذب اعتبارات مکانیزاسیون، رتبه اول خرید تراکتور، کارنده و سمپاش و رتبه دوم خرید کمباین را کسب کرد و در خرید ماشین آلات سنگین کشاورزی هم جزو استانهای برتر بود.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد و 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور در بخش تولید و 2600 دستگاه کمباین نو و فرسوده در برداشت محصول های کشاورزی مورد استفاده است.
به گفته معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهادکشاورزی گلستان؛ تولید سالیانه بخش کشاورزی استان چهار میلیون و 500 هزارتن به ارزش 70 هزار میلیارد ریال است.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن برپایه کشاورزی، دامپروری و تا حدودی ماهیگیری استوار است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.