به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جلسه روز یکشنبه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به افزایش تعداد مسافران استان در نوروز 96 اشاره کرد و گفت: این آمار از 2 میلیون و 450هزار مسافر در نوروز 95 به 6 میلیون و 100 هزار نفر در نوروز امسال رسید.
این درحالی بود که استاندار گلستان این افزایش 3 برابری را نیازمند بررسی بیشتر و توجه به روش های گردآوری آمار دانست و گفت: این میزان افزایش در فاصله یکسال ، دور از ذهن بوده و باور وقوع آن دشوار است.
سیدمناف هاشمی اظهار کرد: یکی از بهترین روش ها برای برنامه ریزی های آینده؛ تکیه بر آمارهای درست و صحیح است و بر همین اساس باید از روش های موثر برای جمع آوری داده ها و آمارها بهره ببریم.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان با تاکید بر گردآوری صحیح آمار گردشگران، ایجاد زیرساخت های ضروری برای این بخش را ضروری دانست و گفت: یکی از برنامه هایی که باید در دستور کار فعالان قرار گیرد، افزایش زمان ماندگاری مسافران در استان است.
هاشمی اظهار کرد: گردشگری منبع اصلی درآمد بسیاری از کشورها است ،اما هنوز این بخش مهم که دارای ظرفیت های فراوانی بوده به جایگاه موثر و ثابتی در کشور و استان نرسیده است.
وی بیان کرد: گلستان از جمله استانهای مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی است که باید با اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه ، مسافران را به ماندگاری بیشتر در استان و معرفی جاذبه های آن به دیگران ترغیب کرد.
استاندار گلستان افزود: ایجاد بازارچه های نوروزی و نوروزگاه ها، یکی از فرصت های مهم برای معرفی صنایع دستی اقوام گلستانی است تا از این راه زمینه برای فروش این تولیدات و جذب گردشگر بیشتر فراهم شود.
هاشمی همچنین با گلایه از برخی نابسامانی ها در تعطیلات نوروز مانند افزایش چند برابری دستمزد تعمیرگاه ها ، بر ضرورت توجه و نظارت بیشتر برای جلوگیری از تکرار آن در استان تاکید کرد.
وی از آمار 44 درصدی فوت مصدومان حوادث رانندگی در مراکز درمانی استان نیز انتقاد کرد و گفت: افزایش تجهیزات ضروری و اورژانسی و به کار گیری پزشکان متخصص، راهکارهای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در استان است.
به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین به ظرفیت بالای استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: آثار تاریخی و طبیعی متعدد و کمتر شناخته شده، جاذبه های دارای قابلیت برای کشاندن پای گردشگران به گلستان است.
ابراهیم کریمی اظهارکرد: تبلیغات کم و ضعف در معرفی ظرفیت ها موجب شده، سهم گلستان از درآمدهای مرتبط با حوزه گردشگری کمتر از حد انتظار و پایین تر از توانمندی های موجود باشد.
وی گفت: با این وجود، تعداد بازدید کنندگان آثار تاریخی گلستان از 523 هزار نفر در نوروز پارسال به یک میلیون و 30 هزار نفر در نوروز سال 96 رسید.
کریمی؛ همجواری گلستان با ترکمنستان را نیز یکی از ظرفیت های گردشگری استان دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای زمینه سازی ورود مسافرانی از کشورهای شمالی به درستی بهره ببریم.
وی به آمار گردشگران خارجی ورودی به استان اشاره کرد و افزود: نوروز سال 95 یکهزار و 688 خارجی به تماشای جاذبه های تاریخی گلستان آمدند ،اما این تعداد در نوروز امسال با رشد 44 درصدی به 2 هزار و 774 نفر رسیده بود.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
این استان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است، گلستان بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد واقع است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.