به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: از مدیران بانک ها انتظار می رود که در پرداخت وام ارزان قیمت اشتغال که دولت اختصاص داده کوتاهی نکنند.
وی اضافه کرد: مدیران بانک های عامل راهکاری پیدا کرده تا این اعتبارات آسان تر در اختیار متقاضیان واجد شرایط استان در پایان سال قرار گیرد.
به گفته وی؛ اگر اعتبارات ارزان قیمت مانده نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد در اختیار خانواده های متقاضی قرار گیرد به فراهم کردن اشتغال برای آنان کمک خواهد کرد.
هاشمی اضافه کرد: دولت از مجلس مصوبه اختصاص اعتبار ارزان قیمت برای اشتغال دریافت کرده و نباید بانکها نزد خود نگه داشته و در پرداخت آن تعلل کنند.
وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه های اجرایی و بانک های عضو کارگروه اشتغال در استان باید به سمتی برود که موانع اشتغال را رفع کنند، افزود: فرمانداران، مدیران و کارشناسان دستگاه ها در این حوزه جدی تر از گذشته وارد عمل شوند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان نیز گزارشی از پرداخت وام به طرح های اشتغال این کمیته اشاره کرد و گفت: بانک صادرات استان در سال جاری تنها به 28 درصد از تعهد خود عمل کرده که کمترین عملکرد در ارائه وام ارزان قیمت بوده است.
استاندار گلستان با واکنش به این مساله ، خواستار هدفگذاری در حوزه ایجاد اشتغال در استان توسط دستگاه ها شد و گفت: حداقل باید 50درصد به تعهد ایجاد اشتغال امسال که 19هزار و 400 فرصت شغلی است، اضافه شود.
وی همچنین از مسئولان دستگاه ها خواست در ایجاد اشتغال برای روستائیان روی طرح های بزرگ هم سرمایه گذاری کنند.
سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم گزارشی از اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه های استان ارائه کرد و گفت که امسال تاکنون 18 هزار و 500 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
وی افزود: در این حوزه بهترین عملکرد را سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی داشته اند.
به گفته وی؛ از میان 14شهرستان استان گلستان، گرگان و گنبدکاووس رتبه های نخست را در این حوزه دارند.
گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، نرخ بیکاری استان طبق اعلام مرکز آمار ایران در تابستان امسال 11.9درصد بوده است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.