به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا فشایی روز دوشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس، افزود: علاوه بر محله اسلام آباد، یک پایگاه خدمات اجتماعی نیز به صورت استیجاری درمحله مدرسی این شهر راه اندازی می شود.
وی گفت: این پایگاه ها با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به اهالی این محلات برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در راستای طرح شهید شوشتری راه اندازی می شود.
فشایی بابیان اینکه درصورت تامین زمین مورد نیاز، ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در محله اسلام آباد شروع می شود، اضافه کرد: برای راه اندازی مهدکودک در این محله و با وجود انجام چند مرحله فراخوان، هنوز کسی داوطلب نشده است.
به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انتظامی درچهار محله اسلام آباد، مدرسی، سیدآباد و بدلجه به عنوان محلات هدف، گفت: از 27 آذر تا روز گذشته دراین محلات و دیگر نقاط شهری و روستایی با اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با موادمخدر 19 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 380 معتاد و خرده فروش اینگونه مواد نیز دستگیر شدند.
سرهنگ نعمت الله شهیدی افزود: علاوه بر این از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس با اجرای 18 مرحله طرح، افزون بر 150 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 1700 معتاد و خرده فروش مواد دستگیر شدند که گویای افزایش 50 درصدی در کشفیات و 40 درصدی در دستگیری معتادان و خرده فروشان نسبت به سال قبل است.
به گزارش ایرنا، سرگرد سیدعلی حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های ادارات و نهادها برای اجرای طرح شهید شوشتری در محلات آسیب پذیر این شهر، برلزوم استمرار این تلاش ها و رفع برخی نیازها و کمبودها از جمله راه اندازی نانوایی، احداث مدرسه مقطع متوسطه دوره اول و دوم و توجه به 50 کودک کار تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، جانعلی قورچایی رئیس صندوق کارآفرینی امید گنبدکاووس نیز دراین جلسه از افزایش بودجه این صندوق از 27 میلیارد ریال به 85 میلیارد ریال و جذب کامل آن خبر داد و گفت: بخشی از این تسهیلات برای ایجاد کسب و کار خرد و مشاغل خانگی و یا طرح های پشتیبان توسط کارآفرینان در محلات آسیب پذیر این شهرستان پرداخت شده است.
در این نشست، شهردار گنبدکاووس، روسای کمیته امداد، جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان و معاون تبلیغات اسلامی این شهرستان، هر کدام گزارش جداگانه ای از فعالیت های خود را در محلات آسیب پذیر این شهر ارائه دادند.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط ادارات و نهادهای این شهرستان درقالب طرح شهید شوشتری درچهار محله هدف این شهر درسال جاری، براستمرار این فعالیت ها درسال آینده با حضور میدانی و عملیاتی مدیران تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی گفت: توجه به مناطق و محلات محروم و آسیب پذیر و ارائه خدمات و رفع کمبودها دراین مناطق که در قالب طرح شهید شوشتری تدوین شده بایستی همواره مدنظر مدیران قرار داشته باشد.
وی افزود: اقدامات صورت گرفته درسال 96 ازسوی مدیران بویژه درحوزه اشتغال بانوان و انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی قابل قبول است اما باید این اقدامات درسال آینده بهتر از امسال ادامه یابد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.