الهه رمضان پور در نشریه گلشن مهر گرگان نوشت: با توجه به اینکه آمار سرطان در استان گلستان بالاست اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گویی برنامه ای برای بهبود درمان بیماران نیازمند به پرتو درمانی ندارند.
تنها دستگاه پرتو درمانی گلستان که هم اکنون در بیمارستان 5 آذر گرگان قرار دارد در بیشتر مواقع خراب است به همین منظور خدمات مناسبی به بیماران مبتلا به سرطان در سطح استان ارائه نمی شود.
معاون درمان دانشگاه نیز این امر را تایید و افزود: از تنها دستگاه رادیوتراپی (پرتو درمانی) واقع در بیمارستان 5 آذر گرگان، بیش از ظرفیت و استاندارد استفاده شده است.
دکتر عباس بدخشان ادامه داد: امیدواریم با بهره برداری از مرکز پشتیبان رادیوتراپی شهرستان علی آباد، این مشکل تا حدی برطرف شود.
به گفته وی؛ در چند سال اخیر و با پیگیری ها، استان گلستان در ردیف استان های تیپ 2 قرار گرفت و از این طریق موافقت وزارت بهداشت را برای راه اندازی مرکز پشتیبان رادیوتراپی در علی آباد (35 کیلومتری گرگان) با ظرفیت 120 تخت و 2 دستگاه پرتو درمانی دریافت کردیم.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود مرکز رادیوتراپی علی آباد در ایام دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.
علی ایحال؛ گویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برنامه ای برای بهبود وضعیت درمان بیماران نیازمند به پرتو درمانی در 5 آذر گرگان ندارد و متاسفانه بیماران نیازمند به پرتو درمانی می بایست با همین یک دستگاه سر کنند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.