کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: همچنین عشایر 25 درصد پروتئین مورد نیاز مردم کشور را تامین می کنند.
وی همچنین از اقدامات صورت گرفته در استان گلستان برای رفع مشکلات عشایر قدر دانی کرد.
استاندار گلستان نیز گفت: تلاش ما رفع مشکلات و ارتقا سطح تولیدات عشایر در استان است.
سید مناف هاشمی با تاکید بر اهمیت تولیدات عشایراظهار کرد: مشکلات عشایر استان که در شمال و شرق ساکن هستند در حال بررسی بوده و در تلاش برای رفع آن هستیم.
وی افزود: گلستان 21 هزار نفر عشایر کرد و ترکمن را میزبانی می کند و یکی از استانهای مطرح در موضوعات عشایری کشور است.
هاشمی اضافه کرد: از 159 هزار تن گوشت قرمز تولیدی عشایر بیش از 4 هزار تن سهم گلستان است و نیز قریب به 5 هزار تن لبنیات و شیر حاصل دسترنج عشایر استان است.
وی یادآور شد: طی سال 96 و در 5 ماهه اخیر حدود 80 میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر استان جذب شده است و بنا بر وعده رییس سازمان امور عشایری ایران گلستان می تواند منابعی را که دیگر استانها موفق به جذب آن نشده اند، به خود اختصاص دهد.
استاندار گلستان اظهار کرد: مدیریت استان بر اساس بازدیدهای صورت گرفته به مشکلات عشایر در زمینه تملک، آب و راه واقف است و برای رفع َآن تلاش می شود.
به گزارش ایرنا، استان گلستان 3هزار و 530 خانوار عشایری با جمعیت تقریبی 21 هزار نفر دارد که از این تعداد یکهزار و 978 خانوار از عشایر کرد خراسان شمالی و بقیه عشایر بومی و ترکمن استان هستند.
عشایر خراسان شمالی در فصل پاییز به گلستان کوچ می کنند و تا فروردین ماه در مراتع منطقه مراوه تپه در منتهی الیه شرق این استان مستقر هستند.
عشایر بومی و کوچنده گلستان در مجموع 767 هزار راس دام دارند و درسطح 350 هزار هکتار مراتع گلستان درسه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و کلاله پراکنده اند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.