منصور دمیرچی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سومین دوره مسابقات جهت یابی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پنجشنبه و جمعه این هفته در گرگان برگزار می شود و شرکت کنندگان 17 استان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خود در مسیرهای تعیین شده جنگلی برگزار خواهند کرد.
وی بیان کرد: براساس اعلام کادر فنی تیم ملی، این رقابت ها در مناطق جنگلی قرن آباد و النگدره گرگان برگزار و زبده ترین نفرات به اردوی تیم ملی جهت یابی برای شرکت در مسابقات آسیایی دعوت می شوند.
رییس هیات انجمن های ورزشی گلستان افزود: تیم های اصفهان، همدان، ایلام، تهران، گیلان، بوشهر، قم، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، سمنان، مازندران، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین و گلستان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.
دمیرچی ادامه داد: شرکت کنندگان روز پنجشنبه رقابت های بخش نخست بین 7 تا 10 کیلومتر را در جنگل قرن آباد و روز جمعه مسابقات بخش سرعت در جنگل النگدره برگزار خواهند کرد.
به گزارش ایرنا مسابقات جهت یابی قهرمانی آسیا شهریور ماه سال 97 در هنگ کنگ برگزار می شود.
ورزش جهت‌یابی پیدا کردن راه معین با بهره‌گیری از نقشه و قطب‌نما است که آموزش آن در گذشته برای افراد نظامی بود اما با بنیانگذاری فدراسیون بین‌المللی جهت‌یابی، این ورزش به یک رشته پایه تبدیل شده ‌است.
رییس هیات انجمن های ورزشی گلستان ادامه داد: مقدمات لازم برای میزبانی مطلوب گلستان از این رویداد ورزشی فراهم شد که امیدواریم شاهد کسب عنوان ورزشکاران گلستانی هم باشیم.
دمیرچی به شرایط هیات انجمن های ورزشی گلستان اشاره کرد و گفت: از مجموع 17 رشته ورزشی زیرپوشش فدراسیون انجمن های ورزشی، 10 رشته در استان راه اندازی و فعالیت آن با حدود یکهزار ورزشکار حرفه ای در حال انجام است.
وی بیان کرد: در برخی رشته ها مانند سپک تاکرا و فوتوالی ورزشکاران گلستانی بخش بزرگی از نفرات تیم ملی را شامل می شوند و تاکنون موفق به کسب مدال های فراوان در مسابقات جهانی و بین المللی شده اند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.