حمید رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: این مسابقات مهر ماه سال آینده در آرژانتین برگزار می شود و ایران با 2 ورزشکار در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.
وی بیان کرد: بر اساس قوانین فدراسیون جهانی هر کشور فقط با دو ورزشکار در این مسابقات شرکت خواهد کرد که امیدواریم با شناسایی بهترین وزنه برداران ، با آمادگی کامل و با هدف کسب بهترین مدال ها در این المپیک شرکت کنیم .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به برگزاری اردوی آماده سازی این تیم ها در گلستان اشاره کرد و گفت : در این اردوی 40 روزه که تاکنون هشت روز آن سپری شده است، 13 وزنه بردار نوجوان استانهای کشور برای قرار گرفتن در فهرست نهایی 10 وزنه بردار اعزامی به مسابقات آسیایی ازبکستان تمرین می کنند.
رشیدی ادامه داد : این رقابت ها اردیبهشت ماه سال آینده در ازبکستان برگزار می شود که هدف اول ایران کسب عنوان قهرمانی و همچنین میدان دادن به چهره های جدید برای بروز توانایی ها و قابلیت ها است.
وی همچنین گفت: فدراسیون جهانی در سهمیه های اعطایی به کشورها ، وزن ورزشکاران را مشخص نکرده و انتخاب نفرات و اوزان آنها برای حضور در المپیک نوجوانان برعهده کشورها و کادر فنی تیم های ملی است.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران اضافه کرد: ملاک کادر فنی برای انتخاب نفرات اعزامی به آرژانتین درخشش در ازبکستان است تا کسب مدال در این آوردگاه بزرگ در حضور برترین های جهان ، همراه با کسب مدال و بالا رفتن از سکوی توزیع جوایز برای ایرانی ها باشد.
رشیدی به برنامه های تیم ملی جوانان اشاره کرد و گفت: پس از حضور در مسابقات آسیایی ازبکستان، اردوهای فشرده ورزشکاران این تیم برای افزایش آمادگی ادامه خواهد یافت تا ایران در رقابت های جهانی جوانان بهترین نتایج را کسب کند.
وی افزود: همچنین 5 وزنه بردار برتر رده سنی نوجوانان پس از این رقابت ها در کنار جوانان تا المپیک نوجوانان در اردو خواهند بود که در نهایت دو نفر به این رقابت ها اعزام می شوند.
وی افزود: برگزاری اردوهای رده های پایه، نشاندهنده توجه و حساسیت فدراسیون است تا روند رو به رشد وزنه برداری ایران در رده سنی بزرگسالان با پرورش نسل جدید همچنان ادامه پیدا کند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران اضافه کرد: در نوجوانان هر چند کسب مدال در مسابقات آسیایی و المپیک دور از دسترس نیست اما اولویت کادر فنی استعدادیابی و شناسایی چهره های جدید است.
اردوی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران از 11بهمن با حضور 13 ورزشکار در شهرستان علی آباد از توابع استان گلستان آغاز شده و تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت که روزهای 26 و 27 بهمن رکوردگیری رسمی برای شناسایی 10 نفر برتر نوجوانان تیم ملی انجام می شود.
پس از آن با اضافه شدن نفرات تیم ملی جوانان ، این اردو به مدت 20 روز دیگر در گرگان مرکز استان گلستان برگزار خواهد شد.
3014 / 3091 /1648
خبرنگار : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.