به گزارش روز سه شنبه ایرنا از استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی اظهارکرد: در سال های گذشته اقدامات موثری برای کنترل و بالا بردن ضریب حفاظتی و امنیتی مرز انجام شده که به دلیل مشخص نبودن نحوه مدیریت و کنترل مرز، فعالیت ها به علل مختلف مورد آسیب قرار گرفته است.
وی افزود: اینک با تصویب طرح حریم امنیتی مرز استان گلستان؛ اعتبارات مصوب سالانه در راستای امنیت مرزی برای اجرای طرح هایی از جمله مجهز شدن به دوربین های های مدار بسته به استان اختصاص خواهد یافت.
استاندار گلستان اظهار کرد: تعریف حریم مرزی با هدف اجرای ماموریت های پیشگیرانه و جلوگیری از تهدیدات احتمالی ضرورتی مهم برای پایداری بیشتر امنیت کشور است.
هاشمی ادامه داد: طرح حریم امنیتی مرز استان گلستان پس از مطالعات فراوان و بازدیدهای میدانی به صورت مشترک با کارگروه امنیتی، انتظامی و حقوقی کارویژه مرز شورای امنیت کشور و کمیته امنیت و عمران مرز و کارویژه مرز شورای تامین استان تدوین و پس از پیگیری ها به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: در این طرح محدوده های امنیتی در همه 438 کیلومتر نوار مرزی استان و نحوه انجام فعالیت ها در این محدوده ها مشخص شده است.
استاندار گلستان گفت: در این طرح توجه به پروتکل های بین المللی، تامین امنیت پایدار مرز و تسهیل برای انجام ماموریت های مرزبانان در اولویت فعالیت ها قرار گرفته است.
وی افزود: در مراحل تدوین و ویرایش طرح، کاهش مشکلات مرزنشینان و فراهم آوردن امکان انجام فعالیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و دامداری توسط آنان و دستگاه های فعال در حوزه مرزی مورد توجه ویژه قرار دارد.
استاندار گلستان تسهیل در جذب اعتبارات در حوزه مرزی، کنترل ترددهای غیرمجاز و کاهش احتمال ایجاد مشکل توسط کشور مقابل برای تردد در حوزه مرزهای آبی و خاکی، ایجاد استراتژی واحد در تعاملات با کشور همسایه و توسعه پایدار مناطق مرزی را از نتایج اجرای این طرح دانست.
استان مرزی و شمالی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
3091 /1648
دریافت کننده : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.