به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین حاشیه این مراسم که روز یکشنبه در اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس برگزار شد، تغییر یکباره مکان برگزرای مراسم از سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی به اداره ورزش و جوانان آن هم فقط با حضور کارکنان این اداره، بدون حضور خبرنگاران و روسای هیات های ورزشی بود.
تغییر مکان برگزاری این مراسم به دلیل عدم اطلاع رسانی، سبب حضور دعوت شدگان در دانشگاه آزاد که فاصله زیادی از لحاظ ترددی بامرکز شهر دارد، شد و پس از اطلاع از تغییر مکان، مجبور به مراجعه به اداره ورزش و جوانان این شهرستان شدند.
اما تغییر مکان این مراسم که به گفته فرهاد شیبک معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس توسط مجموعه ورزش و جوانان گلستان و شهرستان صورت گرفت، با پاسخ منفی ابراهیم غفاری رئیس قبلی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس مواجه شد.
وی به خبرنگاران گفت: تغییر مکان مراسم و برگزاری آن به صورت داخلی، به دستور فرماندار ویژه گنبدکاووس انجام شد و بنده هیچ قدرتی برای تغییر این تصمیم نداشتم چون از طرف فرمانداری به همکاران بنده گفته بودند، این تصمیم شورای تامین است و بنده نیز حق ندارم در مراسم داخلی از کسی گلایه کرده یا گزارش عملکرد بدهم.
تغییر مکان مراسم سبب شد تامراسم در اتاقی که گنجایش محدودی داشت، برگزار شود و جمع زیادی از روسای هیات های ورزشی، پیشکسوتان و مدیران باشگاه های ورزشی گنبدکاووس که به مراسم دعوت شده بودند، به صورت ایستاده، نظاره گر مراسم بودند.
حضور برخی روسای هیات های ورزشی در راهرو اداره ورزش و جوانان و بعضا در محوطه بیرونی این اداره و نیز ذبح گوسفند برای غفاری رئیس قبلی اداره ورزش و جوانان گنبد از دیگر حاشیه های این مراسم بود.
غفاری در مراسم تکریم و معارفه خود ضمن عذرخواهی از شرکت کنندگان به خاطر تغییر مکان و فضای محدود و نامناسب اداره ورزش و جوانان برای برگزاری مراسم، گفت: از اشکلات کشور ما این است که هر فردی که از راه می رسد به خود اجازه اظهارنظر درباره مسائل مختلف و تخصصی می دهد.
وی بابیان اینکه ورزش، حوزه ای تخصصی است، افزود: برخی افراد سیاسی و غیرسیاسی که هیچ تخصصی در حوزه ورزش ندارند، در تصمیم گیری انتخاب هیات های ورزشی دخالت و اظهارنظر می کنند.
رئیس قبلی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس اضافه کرد: حوزه ورزش همچون دیگر حوزه ها مانند یک سیستم است و فقط دست اندرکاران ورزش و صاحبنظران باید در این حوزه نظر بدهند تا موجبات پیشرفت و موفقیت شود.
غفاری با اشاره به عملکرد افزون بر دو دهه ای خود درحوزه ورزش گنبدکاووس، گفت: زحمات زیای برای ورزش این شهرستان که اکنون جایگاه بالایی در استان، کشور و بعضا جهان دارد، کشیده شده است.
وی تصریح کرد: امروز مدیران ارشد شهرستان و استان، باید از یک رئیس توانمند و با تجربه اداره ای تخصصی چون ورزش و جوانان که ورزش این شهرستان را از کودکی به بلوغ رسانده، حمایت می کردند، ولی پشت مرا خالی کرده و همچون دشمن با من برخورد می کنند.
غفاری ادامه داد: با این حال بنده درخدمت جامعه ورزش گنبدکاووس هستم و به رئیس جدید اداره ورزش و جوانان درصورت صلاحدید ایشان، مشاوره می دهم اما ناگفته های این جلسه را در فرصتی دیگر با ارائه مستندات به اطلاع مردم خواهم رساند.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه ضمن عذرخواهی از نحوه برگزاری مراسم، گفت: ورزش از مولفه های موثر بر سلامت جامعه است و حوزه ورزش این شهرستان جایگاه رفیعی دارد.
فرهاد شیبک افزود: با واگذاری وظایف سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش، متاسفانه حوزه جوانان مورد کم توجهی قرار گرفته که باید جبران شود زیرا امروز آسیب های زیادی جوانان این مرز و بوم را تهدید می کند که ورزش می تواند در پیشگیری از آسیب ها موثر باشد.
وی با تاکید برضرورت توجه ویژه به همه رشته های ورزشی در گنبدکاووس، اضافه کرد: برای رشد و پیشرفت بیشتر ورزش این شهرستان و رفع کمبودها و مشکلات آن، مسئولان گلستان باید نگاه ویژه ای داشته باشند.
شیبک، مسئولیت ها در جمهوری اسلامی را امانت الهی و فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم دانست و گفت: براین اساس تغییر و جابجایی مدیران، یک امر طبیعی است.
وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در گنبدکاووس روز 11 اسفند 96 خبر داد و برلزوم همکاری همه هیات های ورزشی این شهرستان در برگزاری باشکوه این مراسم تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های شبانه روزی غفاری رئیس پیشیم اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس برای ارتقای ورزش این شهرستان، از واگذاری اماکن نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی برای تکمیل آنها خبر داد و گفت: در گنبدکاووس 12 طرح نیمه تمام داریم که دو سالن آن مراحل نهایی برای واگذاری به بخش خصوصی را می گذراند.
قاسم برزمینی افزود: سالن های ورزشی پس از تکمیل شدن به مدت 15 تا 20 سال دراختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر طرح های نیمه تمام ورزشی، سالن های ورزشی موجود نیز به صورت اجاره در اختیار هیات های ورزشی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم با قدردانی از ابراهیم غفاری رئیس قبلی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، محمدعلی رحیمیان که آخرین سمت وی ریاست هیات شنای گلستان است، به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان معرفی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.