فاطمه نیکوبرش روز چهارشنبه در دیدار روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان‎های شمالی کشور با آیت‎ الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‎ فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار کرد: بانوان فرهیخته در جامعه یک ظرفیت هستند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته به جبهه فرهنگی علاقه دارند، عنوان کرد: این جمعیت به صورت مردمی فعالیت دارد و به عنوان یاوران جمعیت از توان اقشار مختلف بانوان بهره مند هستیم.
نیکو برش با اشاره به شکل گیری این جمعیت از سال 88، هدف آن را براساس منویات معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بیان کرد.
وی با تاکید بر غیرسیاسی و غیردولتی بودن این جمعیت، تصریح کرد: زنان فرهیخته در واقع بازوان فکری برای خروجی طرح ها و برنامه ها هستند و در جمعیت کارگروه های تخصصی اقتصاد مقاومتی، زنان و خانواده، فضای مجازی و سواد رسانه ای، عفاف و حجاب، تعمیق باورهای دینی و مانند آن را شکل داده ایم و تاکید داریم که همراهی و هم افزایی و همفکری با دستگاه‎‌های اجرایی و حمایت های مسئولان، می تواند خروجی مناسبی برای جمعیت داشته باشد.
به گفته وی؛ در حادثه زلزله کرمانشاه، جای گروه های مختلف زنان برای دلداری و کمک رسانی به مردم منطقه خالی بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: گرفتاری ‌های ما فقط اعتیاد نیست گاهی برخی در ترویج و تبلیغ مسائل دینی نیز دچار خطا و انحراف می‌ شوند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: اگر می ‌خواهید در بخش مسائل دینی و ترویج و تبلیغ دین وارد شوید باید خودتان اول در این زمینه مطالعه کنید.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در تبلیغ دین باید کسانی وارد عرصه شوند که خود در شناخت دین به جایی رسیده باشند تبلیغ دین را نمی ‌توان به دست هر کسی داد، باید آن فرد حوزه دیده باشد و یک شناخت درستی از دین و دیانت داشته باشد.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه امروز مهمترین مساله در کارها، عملیاتی و کاربردی بودن است، اضافه کرد: قدم زدن، قلم زدن و حرف زدن باید برای خدا باشد نه برای مقام و مسئولیت، اگر توجه به قدرت و مکنت اساس فعالیت‌ ما باشد کار خراب می‌ شود، انگیزه باید الهی و حق باشد.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه زنان نقش اساسی در جامعه دارند، گفت: هر کاری اگر بخواهد نتیجه بخش باشد باید با نیت الهی صورت بگیرد و این زیربنای کارها است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان هم گفت: این مجموعه از افرادی موثر که از نظر علمی، فکری و فرهنگی به رشد بالائی رسیده اند، تشکیل شده و باید ساختاری در سطح کلان کشور به وجود آورند که در افکار عمومی تاثیرگذار باشد.
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد افرود: از آنجائی که حس مادر بودن با محبت و مهربانی آمیخته شده، تاثیرگذاری بالائی دارد و از این منظر بانوان در تربیت نسل های جامعه تاثیر به مراتب بیشتری دارند که این مهم نشان می دهد، باید بانوان موثر در جامعه از یک ساختار مشخص برخودار باشند.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌ هایی که می‌ تواند ماموریت جمعیت بانوان فرهیخته و مسئولان استان باشد کاهش آسیب‌ های اجتماعی است.
ولی نژاد با اشاره به رشد مصرف مواد مخدر و جایگاه نه چندان خوب گلستان در این حوزه، اضافه کرد: بخشی اعظمی از آسیب های اجتماعی مربوط به مواد مخدر، ازدواج و طلاق می شود که استان در حوزه مواد مخدر به شدت آسیب پذیر بوده و در 2 حوزه دیگر با کاهش نرخ ازدواج و نرخ بالای طلاق مواجه است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان؛ حاشیه نشینی را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: شاید بسیاری از آسیب های اجتماعی از مناطق حاشیه نشین آغاز می شود.
رییس جمعیت بانوان فرهیخته گلستان گفت: در استان 65 بانوی فرهیخته شناسایی شده و قرار است در حوزه مسائل اجتماعی فعالیت‌ های اثربخش و کاربردی انجام دهند.
نصرت بابائی افزود: جمعیت بانوان فرهیخته استان ذیل مجموعه کشوری اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی کرده است و بیش از 80 درصد زنان عضو این جمعیت دارای مدرک دکترا، فوق لیسانس و مدارک حوزوی هستند.
به گفته وی؛ این قشر می‌ تواند بازوی قوی برای دستگاه های اجرایی باشد، که این مساله نیازمند استفاده شایسته از توان زنان است.
سومین نشست منطقه ‎ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور شامل قزوین، گیلان، مازندران، سمنان و گلستان روز چهارشنبه در گرگان برگزار شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.