به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز به کار این ایستگاه سیار که درمسجد جامع شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس برگزار شد، رئیس اداره ثبت احوال این شهرستان درسخنانی گفت: این ایستگاه سیار دومین ایستگاه در استان گلستان است که از امروز به مدت 15 روز در روستاها و نقاط جمعیتی بخش داشلی برون گنبدکاووس فعالیت می کند.
غلامحسین مهماندوست افزود: این ایستگاه سیار در مدت فعالیت خود، به صورت همزمان مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام را انجام می دهد و پس از صدور کارت هوشمند ملی، این کارت را نیز به متقاضی تحویل می دهد.
وی از واجد شرایط بودن 248 هزار نفر از جمعیت 365 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس برای دریافت کارت هوشمند ملی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 134 هزار نفر معادل 55 درصد جمعیت واجد شرایط، برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند.
مهماندوست با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کارت افراد ثبت نام شده تحویل شده است، تصریح کرد: درحال حاضر علاوه بر این ایستگاه سیار، سه دفتر پیشخوان دولت درسطح شهر، ادارات پست مرکزی و آزادگان و نیز اداره ثبت احوال گنبدکاووس ثبت نام متقاضیان برای کارت هوشمند ملی را انجام می دهند.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس با بیان اینکه دریافت کارت هوشمند ملی یک الزام قانونی بوده امسال و آخرین مهلت ثبت نام برای متقاضیان است، خاطر نشان کرد: اعتبار کارت های ملی قدیمی امسال به پایان می رسد و از سال آینده خدمات مورد نیاز مردم ادارات و موسسات دولتی و نیز بانک ها با کارت هوشمند ملی انجام می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 365 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بخش مرزی داشلی برون آن نیز با یک نقطه شهری و 30 روستا حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.