به گزارش ایرنا علی غیاثی ندوشن شامگاه سه شنبه در آِئین پایانی دومین جشنواره ملی نقاشی آیات در گرگان اظهار کرد: نشر و تبلیغ مسائل حوزه دین با استفاده از ظرفیت هنر شیوه ای کارآمد و اثر بخش است.
وی افزود: باید گرایش های مختلف هنر را با مفاهیم قرآنی گره بزنیم و با استفاده از هنرهایی همچون شعر، خوشنویسی و تذهیب که سبقه تاریخی بیشتری در این حوزه دارند ، بستر را برای میدان دادن به سایر هنرها نیز فراهم بیاوریم.
مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های متعدد این وزارتخانه در حوزه مسائل دینی و قرآنی یادآور شد: باید فعالیت های دینی و قرآنی وزارتخانه را در جامعه منعکس کنیم.
وی ادامه داد: برگزاری هفته های فرهنگی هنری قرآن و عترت در سطح استان ها با تمرکز بر رشته های مختلف هنری یکی از برنامه های این وزارتخانه بوده که با جدیت در حال برگزاری است.
غیاثی ندوشن همچنین گفت: تلاش می‌کنیم با معرفی مطلوب تر ظرفیت های بالای آموزه های دینی و قرآنی ،شاهد خلق آثار کمی و کیفی بیشتری در این جشنواره ها باشیم.
وی افزود: باید ضمن رعایت مسائل تخصصی و کارشناسی فرصت مشارکت بیشتری را برای هنرمندان علاقه مند فراهم بیاوریم.
به گزارش ایرنا جشنواره ملی نقاشی آیات قرآنی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین استانی و کشوری برای دومین سال متوالی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مرکز استان گلستان برگزار و از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.
از جمله بخش‌های این جشنواره 'نگاه نو و فضای انتزاعی، نگاه کلاسیک و فیگوراتیو و بخش ویژه سوره واقعه با تأکید بر وقوع قیامت، پاسخ به شبهات منکران معاد و ایجاد انگیزه در مخاطبان برای انتخاب راه درست' بود.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این آئین گفت: باید بین فعالیت های هنری با آموزه های قرآنی ارتباط برقرار کرده و در راستای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا همچنین 48 اثر منتخب این جشنواره از امروز سوم تا دهم بهمن ماه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی در 2 نوبت صبح و عصر در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.