به گزارش خبرنگار ایرنا امیر محمد فهمیده روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان درگرگان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر بازنشر حماسه دفاع مقدس در جامعه تاکید فراوان دارند و این بنیاد باید فعالیت های خود را در این زمینه دوچندان کند.
وی همچنین با بیان اینکه اولویت این بنیاد درحفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، راه اندازی مراکز فرهنگی یا باغ موزه دفاع مقدس در استانهای کشور است، گفت: امسال همزمان با گرامی داشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی (روزهای 16 و 17 بهمن) در 10 استان کشور این مراکز فرهنگی به طورمتمرکز با حضور ریاست جمهوری راه اندازی خواهد شد.
به گفته وی؛ اکنون پنج مرکز فرهنگی یا باغ موزه دفاع مقدس در استانهای مختلف و بزرگترین آن در تهران فعال است.
امیر فهمیده به اجرای طرح راهیان نور در معرفی دستاوردهای دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: با این ابتکار گردشگر دفاع مقدس به جامعه معرفی شد به طوری که بیش از 6 میلیون نفر در ایام نوروز به مناطق دوران هشت سال دفاع مقدس سفر می کنند و از نزدیک با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا می شوند.
وی همچنین به عملکرد گلستان در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این استان حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که تنوع این شهدا در صحنه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از امنیت کشور و حرم آل البیت(ع)، زیبایی خاصی به این خطه بخشیده است.
امیر فهمیده اضافه کرد: امروز گلستان با داشتن تنوع قومی و مذاهب مختلف، استانی نمونه و اسوه وحدت در کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به وضعیت ساخت مرکز فرهنگی (باغ موزه دفاع مقدس) گلستان، ازمسئولان این استان خواست تا با توجه به موقعیت ویژه این باغ موزه دفاع مقدس درمنطقه گردشگری ناهارخوران گرگان و پیش بینی جذب گردشگر بیشتر در آینده، در ساخت و بهره برداری آن شتاب کنند.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان نیز گفت که دستاوردهای کنونی کشور از فرهنگ دفاع مقدس و حفظ ارزش های اسلامی است.
مدیرکل سابق حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان نیز گفت: در سال‌های اخیر 50 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در این استان منتشر و 20 عنوان کتاب در دست چاپ دارد.
سرهنگ ستاد عباس حسن‌نیا با اشاره به اینکه گلستان علاوه بر حدود 4 هزار شهید، 13 هزار و 450 جانباز، یک‌هزار و 171 آزاده دارد، افزود: این استان حدود 30 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته است.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تولید محتوا، از تدریس درس دفاع مقدس در 38 دانشگاه استان نیز خبر داد و افزود: تدریس این درس در مدارس علمیه نیز مد نظر است.
به گزارش ایرنا سرهنگ مسعود جمشید فولادی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان نیز در سخنانی جامعه ایثارگران را ذخایر انقلاب دانست و گفت: وظیفه داریم مطالبه رهبری ، جامعه ایثارگران و سایراقشار از جمله هنرمندان، استادان، فرهنگیان را در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان پیگیری و محقق کنیم.
در این آئین که شماری از مسئولان دستگاه ها و فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند از خدمات چهار ساله سرهنگ ستاد عباس حسن نیا مدیرکل قبلی قدردانی و سرهنگ مسعود جمشید فولادی به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان معرفی شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.