به گزارش روز سه شنبه ایرنا در پیام سید مناف هاشمی آمده است: روز پرستار در واقع روز میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری، حضرت زینب علیهاالسلام است، بانویی که شاید هدف از خلقت او در این جهان، آموزش ایثار و فداکاری به تمامی مردان و زنان بوده است.
حضرت زینب کبری (س) در مفهوم واقعی کلمه پرستاری با روح سترگ بودند که در سال های گوناگون حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کردند و یاری کننده بازماندگان حادثه جانسوز کربلا بوده اند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کرده اند.
استاندار گلستان افزوده است: پرستاری، واژه ای آشناست که ناخودآگاه هر شنونده ای را به یاد یاری رسانی در لحظات سختی و ناراحتی می اندازد، انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می کنند و تمام تلاش خود را معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند.
بدون تردید جامعه پرستاری با مشکلات فراوان معیشتی، استخدامی و آموزشی دست و پنجه نرم می کند اما توجه مردم و مسئولان به این مسائل، پرستاران را از نظر روحی تقویت می کند تا بهتر بتوانند به شغل مقدّس خود بپردازند.
هاشمی با تبریک این روز به پرستاران زحمتکش سراسر کشور و استان گلستان افزود که امید دارم با رفع مشکلات این قشر ایثارگر بتوانیم زمینه ای فراهم سازیم تا آنان در کمال آرامش و بی هیچ دغدغه ای به انجام وظیفه خطیر خود که کمتر از طبابت نیست و گاهی از آن نیز حساس تر است، بپردازند.
امروز سوم بهمن ماه سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار است.
به گزارش ایرنا حدود 3هزار و 500پرستار در بخش دولتی و خصوصی مراکز درمانی، بیمارستان ها و درمانگاه های استان خدمت رسانی می کنند.
از این تعداد 3 هزار نفر در بخش دولتی فعال هستند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.