مرتضی اسدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به توانایی کشتی گیران استان ، مسیر انتخاب شده برای کشف استعدادها و پرورش دادن آنها را ادامه داده و می کوشیم گلستان را به یکی از قطب ها و مراکز قهرمان پروری در این رشته تبدیل کنیم.
وی به برگزاری رقابت های عمومی کشتی آزاد نوجوانان کشور در سیرجان اشاره کرد و گفت: در این رقابت های دو روزه که جمعه پایان یافت، گلستانی ها یک عنوان سوم توسط فرهاد اکبری، ششم توسط نیما عرب و هفتم توسط حسین جاهدی کسب کردند.
به گفته وی؛ همچنین در رقابت های عمومی کشتی آزاد جوانان که در تهران برگزار شد ، امیرمسعود درزی از گلستان در رده ششم ایستاد و کشتی گیران گلستانی از رسیدن به مدال بازماندند.
اسدی گفت: اگر چه در این دو رقابت مهم فقط یکی از کشتی گیران گلستانی از سکوی توزیع مدال بالا رفت اما اطمینان داریم در آینده این نفرات با تقویت پایه های فنی و تکنیکی خود می توانند جزو نفرات برتر اوزان و مهره های قابل اتکای کشتی کشور باشند.
کشتی گلستان در گذشته های دور از مراکز اصلی قهرمان پروری در کشور بود و برخی مناطق آن مانند نوکنده در غرب استان همواره شاهد ظهور ستاره های مدال آوری همچون اویس ملاح بود.
رضا سوخته سرایی که یکی از نوابغ کشتی آسیا با کارنامه ای درخشان و پرافتخار در کشتی آزاد و فرنگی بوده از اهالی این استان است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.