به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد مسکن استان محمدتقی زمانی نژاد در نشست ارزیابی ومقاوم سازی واحدهایی مسکونی روستایی استان اظهار کرد: در گلستان در مجموع 129 خانوار شامل این طرح می شوند که ساخت منزل مابقی این خانواده ها در مرحله عقدقرارداد با بانک های عامل است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 200 متقاضی برای دریافت وام احداث مسکن روستایی و مقاوم‌ سازی واحدهای خود اقدام کردند که یک‌هزار و 615 فقره موفق به عقد قرارداد با بانک‌ شدند.
زمانی نژاد از مدیران بانک ها خواست تا هر چه سریع ‌تر نسبت به تکمیل ظرفیت سهمیه اختصاص یافته و همچنین نظارت مستمر ناظران فنی بر روند ساخت و سازها و تسهیل در خدمات به مردم اقدام کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با گلایه از روند کند مقاوم سازی منازل روستایی در نواحی مرزی استان، بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از بخش های استان روی گسل زلزله قرار دارد باید برای مقاوم سازی مسکن حساسیت بیشتری داشته و اقدام شود.
به گزارش ایرنا زمانی نژاد چند روز قبل نیز از ضرورت بازسازی 70 هزار واحد غیرمقاوم روستایی در استان خبر داده و گفته بود که نوسازی این واحدها در دستور کار و انجام بوده و تاکنون احداث 54هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.
به گفته وی؛ براساس آخرین سرشماری 128 هزار واحد غیرمقاوم در روستاهای گلستان وجود دارد که باید به تدریج مقاوم سازی و بازسازی شود.
زمانی نژاد ؛مجموع واحدهای مسکونی روستایی تازه احداث و غیرمقاوم استان را طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 حدود 229 هزار واحد اعلام کرد.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و حدود 1075 روستا زندگی می کنند.
3014/1648
تنظیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.