به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ نعمت الله شهیدی روز شنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس افزود: در این مدت، مجموعا یک هزارو 557 معتاد و خرده فروش مواد مخدر نیز در این شهرستان دستگیر شدند که 38 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: از مجموع دستگیر شدگان 857 نفر خرده فروش مواد مخدر و 700 نفر نیز معتاد بودند که درقالب اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهرستان گنبدکاووس توسط توسط ماموران انتظامی دستگیر شدند.
سرهنگ شهید ادامه داد: انتظامی گنبدکاووس در راستای اجرای طرح شهید شوشتری، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و آگاهی بخشی با موضوع اعتیاد و مواد مخدر در محلات آسیب پذیر این شهرستان کرده است.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این جلسه از اجرای طرح 'اجتماع محور' باهدف تربیت مربی در محلات آلوده و نیز برگزاری کلاس های آموزشی درهفت محله بدلجه، سیدآباد، مدرسی، زابل آباد، اسلام آباد، اینچه برون و ازارمحمد آخوند خبر داد و گفت: تاکنون دراین محلات حدود 30 هزار نفر توسط بهزیستی و مشارکت برخی مراکز آموزشی و ترک اعتیاد این شهرستان تحت آموزش قرار گرفته اند.
محمدرضا فشایی درخصوص طرح ساماندهی متکدیان نیز افزود: با اینکه هفت اداره در این طرح مشارکت دارند اما متاسفانه تنها بهزیستی و شهرداری به وظایف خود عمل می کنند و اکنون برای تامین هزینه های درمانی و نگهداری این افراد مشکل داریم.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز به ارائه گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان و اولیا و مربیان آنان درحوزه پیشگیری از اعتیاد و نیز درمان معتادان پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.