به گزارش خبرنگارایرنا، سید مناف هاشمی روز پنجشنبه درآیین از سرگیری فعالیت های پروازی فرودگاه کلاله در شرق استان گلستان افزود: مدیران فرودگاهی و هواپیمایی کشور نیز برای استمرار پروازهای این فرودگاه که اززیرساخت های مهم توسعه شرق گلستان است، تلاش و همکاری های لازم را داشته باشند.
وی با بیان درخواست های مدیران استان گلستان ازمدیران کشوری، اظهارکرد: اجرای پروژه آزادراه بندرگز - آشخانه از جمله قول های رئیس جمهوری به مردم استان گلستان است که تاکنون آغاز نشده است.
استاندارگلستان افزود: مسئولان نباید منتظر بودجه دولتی باشند بلکه شرایط لازم را برای عملیات اجرایی اینگونه پروژه ها فراهم کنند.
هاشمی یادآور شد: راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون از آرزوهای بزرگ مردم استان گلستان است که براساس پیگیری های صورت گرفته در حال تحقق است وتاکنون پنج سرمایه گذار آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری اعلام کرده اند.
وی بر ضرورت اقدامات موثر مدیران مرتبط کشوری برای ایجاد و راه اندازی بندر خشک دراستان گلستان نیز تاکید کرد.
استاندارگلستان بابیان اینکه پروژه احداث راه آهن گرگان – مشهد از دیگر آرزوهای دیرینه مردم استان است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اقدامی دراین راستا صورت نگرفته و در بودجه سال 97 نیز مورد توجه قرار نگرفته است.
وی این روزها را روزهای بودجه در کشور دانست و ادامه داد: توسعه، هدف اصلی بودجه است و نقش مهمی در توسعه هر استان دارد.
درادامه این آیین، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم به شرایط اسف بار زندگی مردم در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم کشورمان در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت ها و تحولات شگرفی بودند.
غلامرضا کاتب به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان تحمل توسعه، پیشرفت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام را ندارند.
به گزارش ایرنا ، آیین از سرگیری پروازها از فرودگاه کلاله در شرق استان گلستان با حضور مسئولانی از هواپیمایی کشور، استاندار گلستان، نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس و مسئولان محلی روز پنجشنبه با فرود یک فروند هواپیمای ATR در این فرودگاه برگزار شد.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و فرودگاه این شهرستان که پیش از انقلاب با هدف سمپاشی اراضی منطقه راه اندازی شده بود، با صرف میلیاردها ریال هزینه برای بار اول در سال 1374 و بار دوم در سال 1391 با حضور رئیس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.
برقراری پروازها از این فرودگاه تاکنون با فراز و فرودهای بسیار همراه بوده است و پس از هربار راه اندازی پروازها، به دلیل عدم استقبال مسافرین به تعطیلی کشیده شده و امروز برای پنجمین بار است که فعالیت های پروازی از این فرودگاه از سر گرفته می شود.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.