به گزارش خبرنگار ایرنا نصرالله کشیری روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت گرامی داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهارکرد: برخی نقاط کور در حوزه ارتباطات و فناوری در شهر گرگان باعث شده که همه مدارس زیر پوشش شبکه ون قرار نداشته باشد.
وی با بیان اینکه در خصوص این مشکلات با مسئولان مخابرات شهرستان مکاتبه شده است، گفت: 30 درصد مدارس شهرستان زیر پوشش این شبکه قرار داشته و امکان استفاده از خدمات آن را دارند.
کشیری افزود: برنامه ریزی شده که با کمک مخابرات و رفع نقاط کور شبکه، بهره گیری از شبکه وَن آموزش و پرورش گرگان به 50 درصد افزایش یاید.
به گزارش ایرنا با اجرای شبکه ون بی سیم در سال تحصیلی 93، آموزش و پرورش شهرستانهای استان گلستان و از جمله گرگان به اداره کل متصل شده و از خدمات آن در حوزه فناوری، اتوماسیون، فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی استفاده می کنند.
*افزایش اعتبارات آموزش و پرورش گرگان
کشیری از افزایش 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری نسبت به سال 95 نیز خبر داد و گفت: این اعتبارات به 120 میلیارد ریال رسیده است.
وی همچنین افزود: ساخت 167 کلاس درس در شهرستان در حال انجام بوده که احداث نیمی از این تعداد با مشارکت خیرین مدرسه ساز انجام می شود.
کشیری با بیان اینکه برای نوسازی مدارس شهرستان گرگان در سالهای اخیر فعالیت های خوبی با همکاری خیرین و نوسازی مدارس صورت گرفته است، افزود: در سال 92 حدود 38 درصد مدارس شهرستان تخریبی بود که با اقدامات برای نوسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، اینک به 14 درصد کاهش یافته است.
وی اولویت های تحول و ارتقای این مجموعه را در قالب چهار بخش ساختاری، تکنولوژی، برنامه و نیروی انسانی بیان کرد و گفت: رویکرد آموزش و پرورش این شهرستان برای ایجاد تحول و ارتقای شاخص ها، سرمایه گذاری در حوزه ساختاری است.
کشیری با بیان اینکه ایجاد کارگروه های مختلف از جمله کنکور، پوشش تحصیلی، کارآفرینی و مطالعه بازار برنامه ریزی و عملیاتی شده است، گفت: از سال تحصیلی 92 تاکنون رتبه معدل دانش آموزان شهرستان در کشور از 311 به 119 ارتقا یافته که از جمله موفقیت های این مدیریت است.
به گفته وی؛ کسب رتبه نخست کنکور در استان گلستان، برگزاری کلاس های کنکور رایگان برای دانش آموزان نیازمند حمایت مالی، افزایش قبولی دانش آموزان در رشته های پزشکی به بیش از 100 نفر و کسب رتبه های برتر در حوزه های قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله اقدامات در این مدت بوده است.
وی ساخت 267کلاس درس با مشارکت خیرین، کاهش تعداد مدارس دو نوبتی، ارتقای فضاهای ورزشی مدارس از 9 به 11 سانتیمترو افزایش جذب کمک های خیرین از 17 میلیارد به 300 میلیارد ریال طی سه سال اخیر را از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش گرگان برشمرد.

*شناسایی 1067 بازمانده از تحصیل در گرگان
کشیری از شناسایی یکهزار و 67 بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: مسائل اقتصادی، بی انگیزگی و ازدواج ازجمله عوامل ترک تحصیل و بازماندن این عده از تحصیل بوده است که با مشارکت خیرین مقدمات حضور این دانش آموزان در مدارس فراهم شده است.
به گفته وی؛ هنوز حدود 300 بازمانده از تحصیل شناسایی نشده اند که تلاش برای شناسایی و حضور آنها در مدارس در حال انجام است.

*تحصیل 26 هزار دانش آموز گرگانی مدارس غیرانتفاعی
مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: 26 هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان در 168 مدرسه غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه این آمار در سال 92 حدود 19 هزار نفر بود، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درس شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: میانگین تراکم تعداد دانش آموزان در کلاس درس در گرگان افزون بر 27 نفر است.
به گفته کشیری؛ در سال تحصیلی جاری این مدیریت 77 هزار دانش آموز را درمقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش دارد که در چهار سال اخیر پنج هزار نفر به جمعیت دانش آموزی شهرستان افزوده شده است.

*شورای آموزش و پرورش ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات این نهاد
مدیر آموزش وپرورش گرگان گفت که شورای آموزش و پرورش ظرفیتی برای کمک به رفع مسائل و مشکلات این مجموعه است.
کشیری افزود: سال قبل این شورا 12 نشست برگزار گرد که 25 مصوبه داشت و یکی از نتایج آن ارتقاء بودجه آموزش و پرورش شهرستان گرگان بود.
هفته شوراهای آموزش و پرورش از 23 تا 30 دی‌ماه است.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.