به گزارش خبرنگار ایرنا، نوروردی توسلی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: افزون بر بهسازی این مجموعه، جوایز برگزاری مسابقات کورس گنبدکاووس نیز به حدود دو برابر افزایش یافته است.
وی، ایجاد برخی زیرساخت ها از جمله تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری مجموعه سوارکاری، رنگ آمیزی و تجهیز ساختمان ها و دو باب مهمانسرا، نصب دوربین های مداربسته، راه اندازی سامانه روشنایی اطراف مجموعه و تقویت شبکه برق آن و احداث جاده فرعی برای کاهش ترافیک ورود و خروج به مجموعه سوارکاری را از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته برشمرد.
توسلی اضافه کرد: در مدت 17 سال مدیریت قبلی این مجموعه، نه تنها کمترین اقدامات زیرساختی و رفاهی انجام نشد بلکه مجریان قبلی موقع تحویل آن، تمام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری آن را نیز با خود بردند.
وی تصریح کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید هیات سوارکاری گنبدکاووس و نیز قرارداد با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، تحولات زیادی درمجموعه سوارکاری انجام شد.
رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس یادآور شد: در دو سالی که با این شرکت قرارداد بسته شده است حدود 10 میلیارد ریال اجاره به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پرداخت شد درحالی که در گذشته نه تنها اصلا اجاره ای پرداخت نمی شد بلکه مجموعه سوارکاری این شهر را مجموعه ای زیانده معرفی می کردند.
توسلی افزود : درسایه تلاش نیروهای بومی، در یک سال گذشته تحولات خوبی در این مجموعه رخ داده و اقدامات زیرساختی خوبی نیز فراهم شده است.
وی گفت: مجموعه این اقدامات سبب شد تا فدراسیون سوارکاری برخی تهمت ها از جمله بحث شرکت اسب های دوپینگی در مسابقات سوارکاری گنبدکاووس و یا صلاحیت نداشتن رئیس هیات این شهرستان و در نمونه اخیر بحث درگیری بین تاس بازان را مطرح نماید.
توسلی بابیان اینکه فدراسیون سوارکاری تنها وظیفه نظارتی دارد و ما نیز در راستای این وظیفه مندی آمادگی کامل برای همکاری با فدراسیون را داریم، اضافه کرد : فدراسیون می گوید باید درآمدهای مجموعه سوارکاری به حساب فدراسیون واریز شود تا دوباره به ما برگشت دهند.
وی تصریح کرد: قرارداد سالانه با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داریم و بابت این قرارداد سالانه حدود پنج میلیارد ریال اجاره پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، ماهانه بین 300 تا 350 میلیون ریال حقوق پرسنل و هزینه های جانبی و نیز جواز مسابقات نیز به برندگان پرداخت می شود.
رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس با رد ادعاهی مربوط به شرکت اسب های دوپینگی در مسابقات، خاطرنشان کرد: هیچ اسب دوپینگی در مسابقات سوارکاری این شهرستان شرکت نمی کند و درصورت محرز شدن دوپینگ یک اسب، برابر مقرارت با آن برخورد می شود.
توسلی افزود: در پایان هر هفته نمونه های آزمایش دوپینگ باحضور مالکان و مربیان اسب ها و یک تیم متخصص دامپزشکی و کارشناس جهادکشاوزی گرفته و در کیت های پلمپ شده که در حضور حاضران باز می شود ریخته و مجدد پلمپ و بلافاصله به تهران و از آنجا به استرالیا ارسال می شود.
وی مدت زمان اعلام نتایج آزمایشات را حدود 35 روز اعلام کرد و افزود: در مدیریت قبلی جواب آزمایشات چند ماه طول می کشید.
توسلی اضافه کرد: اکنون که 17 هفته از مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس می گذرد نتایج آزمایشات تا هفته دهم اعلام و جوایز صاحبان اسب های برتر پرداخت شده است.
وی همچنین درخصوص قطع درختان مجموعه سوارکاری نیز گفت: این درختان که از داخل خشک شده بودند با نظر کارشناسان منابع طبیعی قطع شد ضمن اینکه پارسال دو هزار اصله نهال در مجموعه سوارکاری غرس شده و امسال نیز دو هزار اصله نهال دیگر غرس می شود.
رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: سوال ما از مدیریت قبلی مجموعه سوارکاری این است که چطور می شود مجموعه ای که به گفته آنان زیانده بوده اکنون درآمدزا شده و توانسته علاوه بر هزینه کرد 5 میلیارد ریال برای بهسازی و تجهیز در یک سال، جوایز مسابقات را نیز به دو برابر افزایش دهد.
توسلی افزود: مدیریت جدید سوارکاری گنبدکاووس هیچ نقطه تاریکی در کارنامه خود ندارد و آماده است در هر محکمه ای با اسناد و مدارک از خود دفاع کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.