به گزارش خبرنگار ایرنا علی نجفی نژاد در نشست خبری پیرامون عملکرد دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی استان اظهار کرد: رقابت نامناسب برای جذب دانشجو، پائین بودن کیفیت آموزشی در بسیاری از موسسه های آموزش عالی، توجه نکردن به مقررات و ضوابط در جذب مدرس از جمله نقاط ضعف مراکز آموزش عالی استان است.
وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت مدرس، نحوه پرداخت حقوق و مزایا و دریافت شهریه از دانشجو، استیجاری بودن فضای فیزیکی بیشتر موسسه های آموزشی، فقدان استاندارد لازم و کیفیت پائین زیرساخت های کارگاهی و آزمایشگاهی از دیگر مشکلات این بخش ها است.
دکتر نجفی نژاد افزود: برنامه های این هیات در کاهش نقاط ضعف مراکز آموزش عالی استان و افزایش کیفیت طبق ضوابط و استاندارد های لازم به طور مستمر ادامه خواهد یافت به طوری که هر سال طی دونوبت مراکز آموزش عالی استان مورد بازدید قرار می گیرد.
به گفته وی؛ در این بازدیدها نقاط ضعف مرکز با حساسیت برای رفع آن پیگیری و شکایت های واصله از سوی ذی نفعان توسط هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان رسیدگی می شود.
وی از تعطیلی یک موسسه آزاد آموزش عالی به علت تخلف و طبق گزارش هیات و با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد و افزود: با موسسات آموزش عالی در استان که امکانات و شرایط استاندارد فعالیت را نداشته باشند بعد از اخطار و در صورت رفع نکردن آن ،برخورد قانونی خواهد شد.
نجفی نژاد اضافه کرد: در مراکز آموزش عالی دولتی نیز نظارت انجام و سالانه برنامه بازآموزی استادان به جدیت پیگیری می شود.
به گفته وی؛ بررسی عملکرد استاد از طریق دانشجویان و مدیر گروه نیز در دانشگاه های دولتی مدنظر است.

*80 هزار دانشجو در مراکز آموزشی عالی گلستان تحصیل می کنند
دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گلستان نیز گفت: هم اینک در دانشگاههای استان 80 هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
محمدرضا محبوبی افزود: این جمعیت دانشجویی در 14 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی، 12 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 12 واحد دانشگاه پیام نور، 19 مرکز علمی کاربردی، سه دانشگاه دولتی، یک مرکز جامعه المصطفی، یک دانشگاه فرهنگیان، 5 آموزشگاه و دانشکده فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.
به گفته وی؛ حاضر نشدن دانشجویان در کلاس های درس، توجه نکردن به ضوابط و آئین نامه ها در استخدام استاد در موسسه های غیرانتفاعی، کاهش کیفیت نظام آموزشی و اخذ شهریه از جمله مشکلات مراکز آموزش عالی در استان است.
وی افزود: این هیات در گرگان مستقر بوده و تاکنون از 51 موسسه آموزش عالی استان بازدید کرده و این آمار تا پایان سال به 60 موسسه خواهد رسید.
به گفته دکتر محبوبی؛ تضمین کیفیت از سال جاری به فعالیت هیات نظارت و ارزیابی مراکز آموزش عالی استان گلستان اضافه شده است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.