به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز هفته شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس که درمدرسه غیردولتی نیکان این شهرستان برگزار شد، بر ضرورت استفاده از این ظرفیت قانونی در سیاست گذاری و تصمیم گیری ها در سطح این شهرستان از سوی مدیران مدارس تاکید کرد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس به مشارکت خانواده ها و مدارس و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت نیاز دارد.
کریمی اضافه کرد: در سایه تلاش همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در گنبدکاووس، امروز آموزش و پرورش این شهرستان و دانش آموزان و معلمان آن موفقیت های آموزشی و پرورشی زیادی در قالب مسابقات فرهنگی، ورزشی و جشنواره ها درسطح استان گلستان و کشور کسب کرده اند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش از مهمترین نهادهایی است که رسالت خطیر تربیت نسل آینده را برعهده دارد بنابراین بایستی دراین حوزه از همه ظرفیت ها بویژه مشارکت خانواده ها و خیرین استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم با اشاره به وجود شوراهای مختلف در مدارس، گفت: تشکیل این شوراها از جمله شورای آموزش و پرورش که درسال 1372 تصویب شد، در راستای استفاده از خرد جمعی و با هدف پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بوده است.
فرج الله رزاقی با تاکید برضرورت مشارکت بیشتر خانواده ها و دیگر ادارات و نهادها با آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش بکشد و بر همین اساس، شوراهای مختلف در مدارس و آموزش و پرورش تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، قانون شوراهای آموزش و پرورش در 26 دی 1372 با اهدافی چون 'تصویب ضوابط مربوط به تعیین هزینه سرانه دانش آموزی هر یک از مناطق تابعه از بودجه دولتی، تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه باتوجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هر منطقه، ارزیابی عملکرد فعالیت های آموزشی و پرورشی شهرستان براساس گزارش های واصله و انجام اقدامات لازم در هر مورد و استفاده از ابزارهای مناسب، سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد و توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورشی، ارائه گزارش عملکرد سالیانه شورا توسط دبیر شورا به دستگاه نظارتی و تلاش برای جذب مشارکت های مردمی درجهت رفع کمبودها موجود در نظام آموزشی' به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
همچنین دراین مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، زنگ آغاز هفته شورای آموزش و پرورش نواخته شد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان افزون بر 70 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.