به گزارش خبرنگار ایرنا رضوان حکیم زاده عصر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان گلستان در گرگان اظهار کرد: تا مدت ها اهتمام برآن داشتیم که فرصت تحصیل صد درصدی برای تک تک دانش آموزان ایرانی فراهیم سازیم اما نباید از ایجاد فرصت های برابر یادگیری غافل باشیم و با ایجاد فضای آموزشی مناسب و معلمان متخصص این امر را برای اقصی نقاط ایران فراهم سازیم.
وی ادامه داد: هر چند خدمات و کارهای ارزشمند بسیاری برای مناطق مختلف و استانهای مرزی انجام شده است اما باید فرصت های برابر مدیریت را نیز برای اقوام و مذاهب ساکن این مناطق فراهم سازیم.
به گفته وی؛ کلید امنیت ملی ایجاد احساس تعلق خاطر در بین همه شهروندان ایرانی است و باید سیاست هایی اتخاذ شود که این فرصت برای همگان فراهم شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش به بازدید خود از مناطق مرزی استان گلستان اشاره کرد و افزود: احساس علاقه به نظام ،نشاط و احساس ایرانی بودن در چهره دانش آموزان ،معلمان و اهالی این دیار مشهود بود.
حکیم زاده ادامه داد استان گلستان نمونه بارزی از همزیستی مسالمت آمیز فرهنگی است و الگوی خوبی برای تحکیم پذیرش و آموزش های چند فرهنگی در کشور محسوب می شود و فرصت ارزشمندی است که نباید از آن غافل شد.
وی با اشاره به تلاش های استان در خصوص جذب بازماندگان از تحصیل گفت: در گلستان 537 بازمانده از تحصیل وجود دارد که با برنامه های پیش بینی شده تلاش داریم که هیچ کودکی بیرون از مدرسه نماند.
وی از استاندار گلستان خواست که این مساله را هدایت کند و افزود: اجرای راهبرد های سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به ارتقای انسجام اجتماعی و هویت ملی در جامعه منجر خواهد شد.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.