فاطمه محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل فرارسیدن فصل سرما و کاهش آمار مراجعه کنندگان، ذخایر خون این پایگاه در تمامی گروه های خونی کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه این پایگاه هم اکنون نیازمند همه گروه های خونی است، تصریح کرد: علاقه مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به پایگاه انتقال خون، بایستی کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.
وی گفت: پایگاه انتقال خون گنبدکاووس که حوزه شرق استان گلستان را پوشش می دهد همه روزه به جز ایام تعطیل، در روزهای زوج از ساعت 7:30 صبح تا 19 عصر و در روزهای فرد از ساعت 7:30 تا 14 آماده خون گیری از مردم منطقه است.
دکتر محمدی افزود: خون های اهدایی مردم علاوه بر تامین نیاز خونی بیمارستان های منطقه شرق گلستان، به مصرف 191 بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، 116 بیمار تالاسمی و 69 بیمار هموفیلی و همچنین بیماران سوانح رانندگی و جراحی های پزشکی این منطقه می رسد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، در مجموع 13 هزارو 225 واحد خون توسط مردم خیر و نوعدوست شرق گلستان اهدا شده که درمقایسه بامدت مشابه سال قبل تنها 24 واحد خونی بیشتر بوده است.
مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس با قدردانی از اهدا کنندگان خون، یادآور شد: از مجموع افرادی که در 9 ماه گذشته خون اهدا کردند و بیشتر در گروه سنی 18 تا 60 سال بودند، 12 هزارو 660 نفر مرد و 595 نفر زن بودند.
دکتر محمدی گفت: 61،8 درصد اهدا کنندگان خون به صورت مستمر، 22،8 درصد دارای سابقه اهدای خون و 15،4 درصد نیز برای بار اول خون اهدا کردند.
وی با تاکید برضرورت استمرار اهدای خون توسط علاقه مندان اضافه کرد: اهدای خون درفصل سرما هیچ مشکلی برای اهدا کننده ایجاد نمی کند.
افزون بر نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.