به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رهبری بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد اشتغال شهرستان آزادشهر افزود: از بین 1000 روستای موجود در استان و طبق اولویت بندی های صورت گرفته، مناطق مرزی و محروم در صدر اعطای تسهیلات اشتغالزا قرار دارند.
وی گفت: با پیگیری های انجام شده، سهم شهرستان آزادشهر برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی این شهرستان به 160 میلیارد ریال افزایش یافته است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان یادآور شد: برای ایجاد اشتغال چند مسیر در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آنها اعطای تسهیلات مناسب است که از منابع و مسیرهای متفاوت تامین می شود.
وی افزود: برای برخورداری از این تسهیلات، مسئولان ذیربط بایستی با توجه به نوع فعالیت مورد تقاضا و طرح توجیهی ارائه شده به این نتیجه برسند که طرح موردنظر قابلیت بازدهی دارد.
وی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید مسئولان توجه داشته باشند که مراجعه کننده تنها به دنبال دریافت وام نبوده و راه اندازی یک بنگاه اقتصادی مناسب با ایجاد اشتغال پایدار در منطقه هدف اوست.
وی گفت: با ایجاد مرکز مورد نظر بایستی تحرک در فضای کسب و کار در روستا یا شهرستان هدف امکانپذیر شود که در این زمینه با ایجاد یک هسته مشاوره مناسب، پایش درخواست ها و کشف ظرفیت های نهفته در حوزه های مورد نظر می توان نقشه راه روشن تری در مقابل متقاضیان قرار داد.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خطاب به مدیران شهرستان آزادشهر تصریح کرد: در راستای اعطای تسهیلات، مدیران و مسئولان توجه کنند طرح هایی را در اولویت قرار دهند که ضمن ایجاد تحرک در چرخه اقتصادی منطقه حداقل برای 10 سال آینده نیز بازدهی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات وارده در سامانه رصدمورد پایش قرار می گیرد و در این راستا به دستگاه های مرتبط توصیه می شود با خودپایشی، اطلاعاتی که بصورت صحیح وارد نشده را تصحیح نمایند.
شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان 56 روستا دارد و حدود 50 هزار نفر از جمعیت 96 هزار نفری آن در روستاها ساکن هستند.
9433/1860
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.