به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی روز پنجشنبه در مراسم چهلم ارتحال حجت الاسلام 'محمدحسین سبحانی' امام جمعه سابق گنبدکاووس گفت: بساط این حوادث و اغتشاسات که توسط بدخواهان، دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی برنامه ریزی و اجرا شد، دیروز باحضور حماسی مردم جمع شد.
وی افزود: اگرچه بساط فتنه گران جمع شد اما مشکلات مردم ازجمله بیکاری، گرانی و تورم، وجود اختلاس و رشوه و فساد در کشور باقی است و مسئولان بایستی با کار و تلاش جهادی و مضاعف نسبت به رفع آنان اقدام نمایند.
آیت الله حسینی خراسانی اضافه کرد: مردم ایران، روز گذشته با حضور حماسی خود به همه دشمنان و بدخواهان نظام پیام دادند که همچنان پای انقلاب و رهبری و دفاع از خون شهیدان خود ایستاده اند.
وی تصریح کرد: حضور حماسی روز گذشته مردم یکبار دیگر مشت آهنین ملت را در دفاع از انقلاب و ارزش های آن نشان داد و آمریکا و ایادی آنان را مایوس و مسئولان غافل را شرمنده کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ملت ایران عزت، شرف، سربلندی، استقلال و حریت خود را به برکت انقلاب و رهبری می داند و هرگز از آرمان های انقلاب و رهبری دست نخواهد کشید.
آیت الله حسینی خراسانی با تسلیت رحلت امام جمعه سابق گنبدکاووس، آن مرحوم را انسانی وارسته، مردمی و از همراهان و یاران وفادار انقلاب و رهبری دانست و گفت: وی در مدت 23 سال امامت جمعه این شهرستان، هرگز از مسئولیت خویش برای ثروت اندوزی و رفاه طلبی استفاده نکرد.
وی بااشاره به جایگاه والای عالم در قرآن کریم، احادیث و روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و نیز در آموزه های دینی، گفت: بر این اساس، رسالت قشر روحانی سنگین بوده و آنان پاسخگوتر از دیگران در نزد خداوند متعال هستند.
نماینده مردم استان خراسان رضوی درمجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر گناهی یا عملی خلاف دین از یک روحانی و یا یک مسئول در جمهوری اسلامی سر بزند، اعتبار دین زیر سوال می رود.
آیت الله حسینی خراسانی گفت: اگرچه در بین قشر علما و روحانیون و نیز در بین مسئولان افراد ناخلف نیز وجود دارد اما باید از فرصت مسئولیتی که در اختیار است برای خدمت بیشتر به مردم نهایت استفاده را ببرند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس سوم آذر امسال به دلیل شدت گرفتن بیماری تنفسی و ریوی، در 74 سالگی درگذشت؛ وی که افزون بر 22 سال امامت جمعه این شهرستان را بر عهده داشت، مرداد سال 95 به دلیل کهولت سن از این منصب کنار رفته بود.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.