به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی سه شنبه شب درجلسه بررسی شرایط راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از شروط دانشگاه مرکزی مذاهب اسلامی برای راه اندازی شعبه این دانشگاه در گنبد، در اختیار گذاشتن ساختمان آموزشی مناسب بود.
وی افزود: براین اساس و پس از بررسی های انجام شده، یک باب ساختمان آموزشی متعلق به آموزش و پرورش گنبدکاووس به مدت سه تا پنج سال در اختیار دانشگاه مذاهب اسلامی قرار می گیرد.
کریمی، تامین زمین مناسب برای خرید و ساخت ساختمان آموزشی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی را از دیگر شروط این دانشگاه دانست و اضافه کرد: براین اساس نیز دو قطعه زمین در خیابان طالقانی و کوی بهارستان گنبدکاووس شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: صورتجلسه تامین ساختمان و شناسایی زمین مورد نیاز به دانشگاه مرکزی مذاهب اسلامی ارسال شده تا پس از تایید نهایی، فعالیت شعبه این دانشگاه در گنبدکاووس آغاز شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس یادآور شد: درسال های گذشته درخواست راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی باتوجه به تنوع اقوام و مذاهب در استان گلستان و این شهرستان داده شد که با پیگیری های انجام شده توسط مسئولان گنبدی بویژه نماینده محترم مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، این امر محقق شد.
کریمی افزود: درصورت تایید نهایی ساختمان آموزشی و زمین های شناسایی شده، فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی از سال آینده در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با پذیرش طلبه های شیعه و اهل سنت و درصورت امکان سایر علاقه مندان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این جلسه راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در این شهرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: راه اندازی این نوع دانشگاه ها در سال های اخیر درکشورهای منطقه بویژه آسیای میانه مورد توجه قرار گرفته و از جایگاه ولایی برخوردار است.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با قدردانی از متولیان پیگیری راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس، افزود: راه اندازی دانشگاه با توجه به وجود مذاهب اسلامی در استان گلستان و نیز همسایگی با کشورهای آسیای میانه، یک امتیاز خوب و مایه مباهات و افتخار برای این استان و شهرستان است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش دکتر رضا صابری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور از موافقت اولیه برای راه اندازی پردیس این دانشگاه در گنبدکاووس به شرط تامین ساختمان آموزشی موقت تا احداث ساختمان توسط دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داده بود.
به گفته وی، دانشگاه مذاهب اسلامی که در عمر 25 ساله خود وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود، اکنون با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مستقل شده و اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.
صابری افزود: هم اکنون پنج پردیس مذاهب اسلامی که رویکرد و هدف اصلی راه اندازی آن ترویج تفکر جمهوری اسلامی بر مبنای وحدت مذاهب اسلامی به زبان علمی بوده در کشور فعال است.
وی اضافه کرد: این دانشگاه ها دارای سه کرسی مذاهب اسلامی شامل فقه 'امامیه، شافعی و حنفی' در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند و درمجموع 1400 دانشجو که پنج درصد آن دانشجویان خارجی هستند، دراین دانشگاه ها مشغول تحصیل می باشند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان و بزرگترین شهرستان استان از نظر مساحت است و بیش از نیمی از جمعیت آن را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.