نوربخش داداشی ظهر یکشنبه در اطلاعیه ای خطاب به دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان که یک نسخه آن به ایرنا نمابر شد، افزود: وضعیت جوی گلستان روز دوشنبه هفته جاری صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.
وی اضافه کرد که از بعد ازظهر سه شنبه و با نفوذ سامانه پرفشار سیبری، هوای گلستان شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید ، باران و برف ، آذرخش (رعد و برق) خواهد بود که این شرایط جوی با مواج شدن دریا ، مه غلیظ و کاهش دما همراهی می شود.
به گفته وی؛ از اواخر وقت چهارشنبه بتدریج از میزان ناپایداری هوا کاسته می شود، همچنین در این مدت اختلال در تردد در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست.
هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اینک همراه با مه رقیق بوده و دما 12 درجه سانتیگراد است، سرعت وزش باد نیز 22 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
به گزارش ایرنا گلستان برخوردار از آب و هوای معتدل و یکی از استانهای پربارش کشور محسوب می شود اما در زمستان امسال تاکنون شاهد بارش باران نبوده است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان؛ میانگین بارندگی استان در سال آبی 96-95 نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد کاهش داشت.
گلستان 14 سد فعال با ظرفیت 300میلیون مترمکعب آب دارد که چندی قبل اعلام شد تنها حدود 30 میلیون مترمکعب آب در پشت این سدها ذخیره است.
استان یک میلیون و 869هزار نفری گلستان واقع در شمال کشور در سال های اخیر با معضل خشکسالی و کاهش نزولات جوی مواجه است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.