به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مرحله از مسابقات که روز چهارشنبه در محل آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس آغاز شده است، شرکت کنندگان که از برادران بسیجی و نیز از طلاب حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت گلستان هستند، در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال به با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در این خصوص گفت: مرحله استانی این مسابقات به مناسبت سالروز حماسه 9 دی، بزرگداشت هفته بصیرت و سالروز ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) درحال برگزاری است.
حجت الاسلام جواد مظفری افزود: دراین دوره از مسابقات که در 2 بخش حفظ و قرائت قرآن در حال برگزاری است، 150 نفر قاری از شهرهای مختلف گلستان شرکت کردند که حدود 90 نفر آنان از بسیجیان و طلاب اهل سنت این استان می باشند.
وی گفت: مسابقات حفظ قرآن در چهار بخش حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، 10 جزء و پنج جزء ویژه شرکت کنندگان بالای 16 سال و حفظ جزء 30 قرآن ویژه شرکت کنندگان زیر 16 سال و بخش قرائت و ترتیل نیز بدون محدودیت سنی درحال برگزاری است.
حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: دربرگزاری این مسابقات برخی نهادها و ادارات گنبدکاووس از جمله 'تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و جامعه القرآن' با ناحیه مقاومت بسیج همکاری دارند.
مسئول دارالقرآن سپاه نینوا استان گلستان نیز درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق و ترغیب نسل نوجوان و جوان با حفظ قرآن از اهداف مهم برگزاری این مسابقات است
محمد تجری گفت: نفرات اول هر بخش از این مسابقات به مرحله کشوری که قرار است بهمن ماه امسال در تهران برگزار شود، اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه مرحله مقدماتی بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه بسیجیان با شرکت افزون بر 500 نفر در 14 شهرستان استان گلستان برگزار شد، افزود: این مسابقات در قسمت خواهران نیز جداگانه در آذرماه امسال برگزار شد.
وی اضافه کرد: به نفرات برتر (اول تا سوم) این مرحله از مسابقات هدایای نقدی و به تمامی شرکت کنندگان نیز لوح یادبود اهدا می شود.
وی یادآور شد در مسابقات سال گذشته، بنیامین رسولی از گنبدکاووس رتبه اول مسابقات کشوری را به دست آورده بود.
به گزارش ایرنا، این مسابقات یک روزه است و مراسم اختتامیه آن قرار است، عصر امروز با معرفی نفرات برتر و اهدای جوایز در گنبدکاووس برگزار شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.