به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیمار خانم 42 ساله ای با بیماری پلی کیستیسک کلیه دو طرفه و مورد نارسایی مزمن کلیه بوده که بعلت عفونی شدن کیست کلیه راست و پاره شدن آن در فضای داخل شکم و ایجاد عفونت شکمی پیشرفته مورد جراحی قرار گرفت.
در این عمل جراحی کلیه راست بیمار با ابعاد 33 در 23 سانتیمتر بطور کامل خارج گردید و عفونت داخل شکم بیمار کنترل شد.
به گزارش ایرنا ابعاد طبیعی کلیه انسان 11در 6 سانتیمتر و وزن طبیعی کلیه 150 گرم در مردان و 130 گرم در زنان است.
علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که دوره بعد ازعمل نیز بدون عارضه سپری و بیمار امروز با حال عمومی رضایت بخش از مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان ترخیص شد.
این جراحی توسط دکتر رضا افغانی متخصص جراح عمومی و فوق تخصص جراحی قفسه صدری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دکتر محمودرضا نصیری متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و فلوی اندواورولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه با موفقیت انجام شد.
بیماری پلی کیستیک کلیه یک اختلال ژنتیکی است که با ایجاد کیست های فراوان در کلیه منجر به بزرگ شدن آن و از بین رفتن نسج موثر و نارسایی مزمن کلیه می شود، ' ADPKD 'بیماری پیشرونده با درگیری سیستم های متعدد شامل کبد ، طحال و پانکراس است.
عوارض این بیماری شامل درد شکم ، توده های کلیوی ، سنگ های کلیدی ، وجود خون در ادرار یا هماچوری ، فشار خون و عفونت مجاری ادراری است، عفونی شدن کیست های کلیه ازعوارض جدی و خطرناک این بیماری بوده که می تواند منجر به آبسه ، عفونت خون و مرگ گردد.
پاره شدن کیست های عفونی نیازمند عمل جراحی فوری بوده و خارج کردن کلیه عفونی و تخریب شده بصورت کامل درمان قطعی این عارضه است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.