به گزارش خبرنگار ایرنا خسرو قمری روز سه شنبه در مجمع عمومی دوچرخه سواری گلستان و انتخاب رییس این هیات در گرگان اظهار کرد: یکی از جوامع هدف در این رشته دانش آموزان هستند که می توان از میان آنها ورزشکاران مستعد را شناسایی و آموزش دارد.
وی تصریح کرد: بخش 'بی ام ایکس' (BMX) از رشته های دوچرخه سواری در رقابت های المپیک است که با 700 تا 800 میلیون ریال می توان اقدام به ساخت پیست خاکی کرد و با توجه به نوپا بودن آن، امکان مدال آوری در این بخش در رقابت های المپیک برای رکابزنان کشور ما فراهم است.
قمری ادامه داد: رشته کوهستان نیز بخشی دیگر از برنامه ریزی ها بوده و در استانهایی مانند گلستان، امکان برگزاری رقابت ها و اردوهای مختلف وجود دارد.
وی اضافه کرد: 'ترک سایکلینگ' (دوچرخه سواری سالنی) و 'جاده' از دیگر مواد برگزاری رقابت های المپیک است که دستیابی به مدال در این بخش ها نیز دور از ذهن نیست.
رییس فدراسیون دوچرخه سواری افزود: با هزینه های کم می توان به کسب مدال و درخشش رکابزنان کشور در رقابت های مختلف امیدوار بود.
وی بیان کرد: در سال 2017 فدراسیون دوچرخه سواری توانست موفقیت های خوبی را در عرصه های بین المللی با حضور تیم های ملی و نمایندگان باشگاه های ایران کسب نماید که عنوان قهرمانی آسیا در رشته های پیست و جاده، مدال طلای کوهستان بانوان در رقابت های آسیایی از آن جمله بود.
قمری تصریح کرد: در رقابت های کوهستان قهرمانی آسیا در بخش مردان تیم ایران یک مدال طلا کسب کرد و در رقابت های داخل سالن آسیا نیز سه مدال نصیب ورزشکار ایرانی شد.
وی ادامه داد که ورزشکاران ایران هم اینک خود را برای حضور در رقابت های 2018 آسیا در رشته جاده در میانمار و رشته پیست در مالزی آماده می کنند.
رییس فدراسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه باید 50 درصد دوچرخه سواران ملی پوش رشته کوهستان از ورزشکاران استانهای شمالی باشند، افزود: نیاز امروز ارتقاء سطح علمی دانش مربیان است که برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آموزشی انجام شده است.
وی در خصوص برگزاری رقابت های دوچرخه سواری بین المللی در استان گلستان گفت: چنانچه مقدمات برگزاری تور چهار روزه این رقابت ها از سوی استان فراهم شود، فدراسیون آماده برگزاری رقابت های بین المللی در رشته های جاده و کوهستان در گلستان است.
به گزارش ایرنا در این مجمع مجتبی زنگی برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات دوچرخه سواری گلستان انتخاب شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.