به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، هادی هاشمیان افزود: قضات در این بازدیدها علاوه بر رسیدگی به درخواست های حقوقی و قضایی زندانیان، مشکلات و نیازهای آنان را نیز بررسی و دستورهای لازم را صادر می کنند.
وی عنوان کرد: بازدید قضات از زندان، رویکرد آنها را نسبت به مجازات حبس تغییر داده و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می کند.
وی ادامه داد: استفاده از مجازات های جایگزین حبس و افزایش بازدید از زندان ها یکی از علل سیر نزولی کاهش جمعیت کیفری زندان های استان در سال های اخیر یوده است.
هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین برنامه زمان بندی بازدید قضات دادسراها، دادگاه های کیفری و تجدید نظر از زندان های استان خبر داد و گفت: همه حوزه های قضایی موظف اند این برنامه زمان بندی را تدوین و به دبیرخانه کاهش جمعیت کیفری استان ارسال کنند.
رئیس دادگستری کل گلستان افزود: برای شتاب بخشی رسیدگی به امور زندانیان، دو قاضی اجرای احکام نیز به عنوان قاضی ناظر زندان در زندان های گرگان و گنبدکاووس مستقر شده اند و امور زندانیان مانند اعطای مرخصی و اشتغال به کار و همچنین شرکت در جلسه های مربوط به زندانیان در زندان های این دو شهرستان را انجام می دهند.
به گفته وی با این اقدام از چندگانگی در امور مربوط به زندانیان در حوزه های قضایی مختلف جلوگیری و روند رسیدگی به امور زندانیان سریع تر می شود.
3014/1860
خبرنگار مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.