براساس اعلام روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل به ایرنا، حسن وفائی به مناسبت سوم دی روز ثبت احوال اظهار کرد: این تعداد شامل 735 هزار و 692 نفر از واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند (افراد بالای 15س سال) هستند.
وی با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان، یک میلیون و 367 هزار نفر بالای 15 سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، افزود: گلستان در زمینه صدور و دریافت کارت ملی هوشمند رتبه ششم کشور را دارد.
* ثبت وقایع حیاتی
وی همچنین گفت که در 9 ماه گذشته از سال جاری 31 هزار و 277 واقعه ولادت در سطح 14 اداره شهرستانی و 2 اداره بخشی ثبت احوال گلستان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 1.8 درصد کاهش دارد.
وفائی به افزایش 3.1 درصدی آمار مرگ و میر نیز اشاره کرد و گفت: امسال 6 هزار و 585 واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه 91.6 درصد فوتی ها در استان در مهلت قانونی ثبت می شود، افزود: بالاترین کاهش ولادت و کمترین وفات به ترتیب در مراوه تپه و گمیشان و بیشترین افزایش ولادت در کردکوی و وفات درآزادشهر، رامیان و علی آبادکتول بوده است.

* کاهش 3.4 درصدی طلاق در گلستان
به گفته وی؛ امسال با 8.3 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، 13 هزار و 372 ازدواج در استان به ثبت رسیده است که بیشترین افزایش مربوط به مراوه تپه و کمترین در حوزه رامیان وعلی آباد کتول بوده است.
وی همچنین با اشاره به کاهش 3.4 درصدی ثبت طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود که در این مدت 2 هزار و 699واقعه طلاق در استان ثبت شده است.
وفائی در خصوص بیشترین نام های انتخابی برای نوزادان در استان گفت که این فراوانی در بخش دختران نام های فاطمه، زهرا، یسنا، هلما و فاطمه زهرا و در بخش پسران محمد، امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل و امیرحسین بوده است.
3014/1648
دریافت: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.