به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید مناف هاشمی روز پنجشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان با موضوع توسعه آب ، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گرگان اظهار کرد: پس از حضورم در گلستان از همه مدیران استان خواستم که تلاش برای افزایش بودجه سازمانی خود را با پیگیری از طریق سازمان های مرکزی بیشتر کنند اما با وجود این تاکید ، فقط 10 اداره کل در این خصوص اقدام کردند.
وی بیان کرد : اگر چه نامه نگاری این 10 اداره کل هم دیرتر از حد معمول انجام شد اما باز هم به خوبی تاثیر خود را نشان داد و بودجه این سازمان ها در مقایسه با ادارات کل دیگر افزایش قابل توجهی یافت .
استاندار گلستان افزود: با بودجه های مرسوم که در اختیار استان ها قرار دارد ، رفع محرومیت های گلستان امکان پذیر نیست و باید تلاش برای کسب اعتبارات و بودجه های بیشتر به منظور اجرای طرح های مورد نیاز و تکمیل طرح های نیمه تمام بیشتر از همیشه باشد .
هاشمی به تلاش دو ماهه اخیر استان برای رفع مشکلات بخش خصوصی اشاره کرد و گفت : درهفت ماه امسال 40 میلیارد تومان وام برای رفع مشکل صنایع استان پرداخت شد اما در 2 ماه اخیر با هدف تسریع در حل مشکلات و فراهم شدن زمینه های بیشتر برای ایجاد اشتغال ، 210 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.
استاندار گلستان بر لزوم تلاش جدی برای جذب سرمایه های خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از راه های توسعه گلستان در بخش های گوناگون، جذب این سرمایه ها و رفع دغدغه های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان است .
هاشمی گفت : از دو ماه قبل تاکنون که در گلستان مشغول به خدمت هستم ،جلسات متعددی با سرمایه گذاران برگزار کردم و پی بردم که یکی ازدلایل اصلی بی رغبتی سرمایه گذاران برای حضور در گلستان ،ایجاد موانع بی دلیل است که موجب فرار سرمایه گذاران می شود .
وی گفت : اگر می خواهیم گلستان از شراط کنونی خارج شده و به سمت توسعه حرکت کند باید از همه توان برای جذب سرمایه گذاران استفاده کرده و سیاسی کاری های بی دلیل و آسیب آفرین ترک شود.
استاندار گلستان ادامه داد : متاسفانه برخی ادارات درجه پنجم هم گرفتار سیاسی کاری و سیاست زدگی شده اند که این شرایط آسیب جدی به روند توسعه گلستان وارد می کند.
وی بر لزوم تغییر الگوی استفاده از آب در کشاورزی تاکید کرد و گفت : هم اینک بخش عمده آب گلستان صرف تولیدات کشاورزی می شود و فقط 3 درصد آن به مصرف صنایع می رسد که باید این روش برای رفع دغدغه صنعتگران به 10 درصد افزایش پیدا کند.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.